تاریخ: ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۳۸
بازدید: ۱۳۶
کد خبر: ۱۲۹۳۹۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

برنامه بازارگردانی هدف نقدشوندگی را پیش می‌برد

می متالز - مدیر نظارت بر بورس‌ها و بازار تاکید کرد: سیاست سازمان بورس هم‌اکنون بازارگردانی و استفاده از سهام خزانه همراه با ترغیب سهامداران عمده برای اختیار فروش تبعی است، بنابراین سهامدارانی که قصد عرضه سهام خود را دارند باید توجه داشته باشند که سازمان بورس از سه راهکار فوق در تلاش است تا روند کنونی را بهبود بخشد.
برنامه بازارگردانی هدف نقدشوندگی را پیش می‌برد

برنامه بازارگردانی هدف نقدشوندگی را پیش می‌برد

به گزارش می متالز، محسن خدابخش درباره برنامه سازمان بورس و اوراق بهادار برای جلوگیری از تداوم روند منفی گفت: سازمان بورس سه راهکار بازارگردانی، سهام خزانه و اختیار فروش تبعی را در برنامه خود دارد، این برنامه‌ها نتایجی را به دنبال خواهند داشت.

وی با ذکر نمونه‌ای از نتایج احتمالی این راهکارها افزود: برنامه بازارگردانی هدف نقدشوندگی را پیش می‌برد و سهام خزانه سبب می‌شود ناشران درباره سهام شرکت‌هایشان حساسیتی داشته باشند؛ با ایجاد تقاضای جدید در بازار در صورتی که مازاد عرضه‌ای وجود داشته باشد از این محل جذب شود، همچنین، در صورتی که مازاد تقاضایی در بازار وجود داشته باشد، از این محل بازارارگردانی رفع شود.

مدیر نظارت بر بورس‌ها و بازار با بیان سیاست سازمان بورس گفت: سیاست سازمان هم‌اکنون بازارگردانی و استفاده از سهام خزانه همراه با ترغیب سهامداران عمده برای اختیار فروش تبعی است، بنابراین سهامدارانی که قصد عرضه سهام خود را دارند باید توجه داشته باشند که سازمان بورس از سه راهکار فوق در تلاش است تا روند کنونی را بهبود بخشد.

خدابخش درباره شرکت‌های پیشتاز برای انتشار سهام خزانه اظهار کرد: در چند وقت اخیر که برنامه فوق توسط سازمان بورس مطرح شد چند شرکت بزرگ همچون «فولاد مبارکه» و شرکت «باما» برای عرضه و بازار گردانی سهام خزانه متقاضی شده‌اند، همچنین، اختیار فروش در بازار سرمایه طی روزهای آتی حدوداً برای ۱۰ شرکت منتشر می‌شود.

وی با اشاره به برنامه سوم سازمان بورس و اوراق بهادار عنوان کرد: بازارگردانی موردنظر سازمان بورس به این صورت است که به طور قابل محسوس نه درحد رفع تکلیف  انجام شود. انشالله طبق برنامه‌های سازمان بورس و اوراق بهادار، این راهکار نیز در روزهای آینده به نتیجه برسد.

مدیر نظارت بر بورس‌ها و بازار در نهایت تأکید کرد: سازمان بورس و اوراق بهادار با تغییر قوانین و مقررات زیرساختی چندان موافق نیست بنابراین سعی دارد با برنامه‌های یاشده شرایط بازار سرمایه را بهبود ببخشد. امیدواریم که با راهکارهای فروش بازار به شرایط تعادلی باز گردد.

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد