تاریخ: ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۰:۵۸
بازدید: ۳۲
کد خبر: ۱۶۳۴۱۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

تولید سنگ آهن در شرکت احیا سپاهان به ۱.۸ میلیون تن رسید

می متالز - مدیرعامل شرکت سنگ آهن احیا سپاهان گفت: هرچند این شرکت در سال های گذشته وضعیت پایداری را در تولید و اشتغالزایی در منطقه سنگان سپری کرده، اما انتظار می رود مسوولان امر با اعطای مجوز صادرات، نیاز این شرکت به تامین قطعات و تجهیزات را مرتفع سازند.
تولید سنگ آهن در شرکت احیا سپاهان به ۱.۸ میلیون تن رسید

به گزارش می متالز، «مجید معصومی» افزود: ‌شرکت احیا سپاهان، دارای یک معدن مگنتیت پلاسری در منطقه سنگان است که پس از تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر جلوگیری از خام فروشی، مدیران ارشد مجموعه تصمیم گرفتند در راستای اهداف و استراتژی های کشور در جهت تکمیل زنجیره فولاد در آن اقدام کنند.
وی ادامه داد: ‌در این راستا تبدیل سنگ آهن دانه بندی به کنسانتره سنگ آهن در دستور کار قرار گرفت و سال 96 سه کارخانه 500 هزار تنی کنسانتره سازی (در مجموع 1.5 میلیون تن) احداث شد و به بهره برداری رسید.
معصومی خاطرنشان کرد:‌ در سال جاری ظرفیت کارخانجات کنسانتره سنگ آهن مگنتیتی به 1.8 میلیون تن افزایش یافت.
وی بیان داشت:‌ اکنون وضعیت تولید بسیار خوب بوده و به تولید پایدار رسیده ایم، همچنین با استفاده از سیستم انبارش کاملا مکانیزه، به طور مستقیم محصول از خط تولید وارد انبار شده و بارگیری می شود.
مدیرعامل شرکت سنگ آهن احیا سپاهان بیان داشت: به منظور استفاده بهینه از منابع آب، امسال سیستم فیلتراسیون و بازگشت آب به چرخه تولید در مجموعه طراحی و اجرا شد که یکی از بزرگترین سیستم های فیلتراسیون در کشور محسوب می شود.
وی اظهار داشت: با اجرایی شدن این سیستم، تا 70 درصد در مصرف آب صرفه جویی شده و علاوه بر آن به حفظ محیط زیست کمک می شود.

 

لزوم صادرات محصولات به منظور تامین تجهیزات

معصومی در ادامه، چرخه حیات شرکت های تولیدی را وابسته به صادرات برشمرد و گفت: با توجه به دلاری بودن اغلب هزینه ها و در مقابل ریالی بودن درآمدها، فاصله و گپی ایجاد می شود که مشکل آفرین است، اما اگر شرکت های تولیدی بتوانند به اندازه نیازشان برای واردات تجهیزات به صادرات بپردازند، کمک شایان توجهی خواهد بود.
وی یادآور شد: در 6 ماهه امسال شرکت نیازمند رقمی بین 10 تا 12 میلیون دلار برای واردات قطعات و تجهیزات بود، اما به ناچار از سامانه نیما تامین کردیم.
این مسوول خاطرنشان کرد:‌ شرایط تولید در این شرکت با حمایت های وزارت صمت و سازمان صمت خراسان خوب است، اما اگر حمایت‌های صادراتی یاد شده از مرحله تولید سنگ آهن تا مرحله پیش از تولید شمش انجام شود، مشکلات شرکت ها کاهش خواهد یافت.

 

قطعی برق و کاهش 70 درصدی تولید

وی به قطعی های اخیر برق اشاره کرد که به مدت دو هفته ادامه یافت و طی آن، تولید روزانه شرکت به 30 درصد ظرفیت کاهش یافت.
معصومی گفت: تاکنون برنامه ای برای احداث نیروگاه در مجموعه نداشتیم و در منطقه سنگان همه شرکت ها از برق سراسری استفاده می کنند، اما با وجود مشکلات یاد شده شاید به سمت ساخت نیروگاه حرکت کردیم.
وی یادآور شد: سوخت مورد نیاز ماشین آلات معدنی این شرکت گازوئیل می باشد، با توجه به تعدد ماشین آلات معدنی در این شرکت از سازمان‌های ذیربط تقاضا می‌گردد که در جهت تأمین سوخت مساعدت‌های بیشتری نمایند.

اشتغالزایی

مدیرعامل شرکت سنگ آهن احیا سپاهان، میزان اشتغال مستقیم در این شرکت را دو هزار و 100 نفر شامل یک هزار و 300 نفر اشتغال مستقیم و 800 نفر نیروهای پیمانکاری برشمرد و تصریح کرد:‌ حدود 10 هزار نفر نیز اشتغال‌زایی غیر مستقیم انجام شده است.
وی خاطرنشان کرد: 90 درصد نیروهای کار این مجموعه بومی و از مناطق سنگان و خواف هستند، از سال گذشته و با انجام اقداماتی نظیر افزایش ظرفیت تولید، صرفه جویی در مصرف آب، سیستم انبارش و فیلتراسیون نیز بیش از 200 نفر به اشتغال در این شرکت اضافه شده است.

منبع: معدن 24
عناوین برگزیده