به گزارش میمتالز، ابراهیم کاردگر در گفتگویی با اشاره به اهمیت نظام اعتمادسازی در صنعت بیمه اظهار داشت: کسب و کار بیمه که مبادله داراییهای نامشهود است، بخش عمدهای از ریسکها و مخاطرات جامعه را در سطوح مختلف پوشش داده است و به عنوان نهاد پشتیبان مالی در عرصههای مختلف اجتماعی اقتصادی نقش آفرینی کرده و یکی از مهمترین نقاط اتکا و مأمن جامعه است.
وی افزود: بدیهی است بخش عمدهای از نظام اعتماد سازی جامعه بر عهده نهاد بیمه است و صنعت بیمه به عنوان یکی از ارکان نظام مالی، رابطه دوسویهای با اعتماد دارد، به طوری که هم بر آن اثر گذاشته و هم اثر میپذیرد.
مدیرعامل بیمه دانا گفت: بسترسازی برای اعتماد به عنوان عنصر اصلی و پویا در تقویت سیستمهای اقتصادی و مالی و ارزشمندترین سرمایه اجتماعی، بسیاری از هزینههای مبادلاتی ناشی از ریسکهای اجتماعی و اقتصادی را کاهش داده و مشکل اطلاعت نامتقارن، مخاطرات اخلاقی و انتخاب نامساعد را در بازار بیمه به طور قابل اعتنایی کاهش میدهد.
کاردگر با اشاره به اینکه در واقع اعتماد، کلید اصلی برقراری ارتباط با مشتری و محرک آن برای استفاده از محصولات و خدمات سازمان هاست، افزود: یکی از مهمترین و حتی شاید بنیادیترین گام برای برقراری تعامل دیالکتیک و دو سویه میان مشتریان و صنعت بیمه، در گام اول اعتماد سازی و در گام بعدی حفظ و تداوم در یک فرآیند زمانی است. شاید بتوان ادعا کرد بخش عمدهای از عقب ماندگی اقتصادی در برخی کشورها ناشی از عدم اعتماد عمومی در سطح گسترده است. شواهد زیادی وجود دارد که نشان میدهد بین اعتماد و عملکرد اقتصادی رابطه مثبت و معناداری وجود دارد و میزان بالای اعتماد عمومی، فضای رقابت، همکاری و بهبود محیط کسب و کار را به طور فزایندهای مهیا و ارتقاء میبخشد.
به گفته وی، اعتماد میتواند به عنوان عامل مهم، علاوه بر توسعه سایر متغیرهای رشد درون زا، ارزشها و نام تجاری شرکتهای بیمه را که نماد اعتماد و مزیت رقابتی آنهاست، به طور قابل اعتنایی متعالی نماید.
مدیرعامل بیمه دانا در پایان سخنان خود اظهار داشت: اگر بنیان نظام اعتماد سازی در شرکتهای بیمه پایه گذاری و در بلندمدت نهادینه شود، بی شک بسترهای لازم برای توسعه پایدار و همه جانبه ایجاد شده و منجر به ارزش آفرینی و کاهش ریسک در حوزههای مختلف شده و ظرفیتهای گستردهای را برای فراگیری خدمات بیمهای و ضریب نفوذ بیمه ایجاد خواهد کرد.