تاریخ: ۱۳ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۵۸
بازدید: ۳۱۵
کد خبر: ۲۱۷۰۵۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

‌پیش‌بینی پایان روند نزولی بیت کوین توسط «جی‌پی مورگان»

‌می‌متالز - بانک سرمایه‌گذاری جی‌پی مورگان پیش‌بینی کرده با بازگشت سلطه بیت کوین بر بازار رمز ارز‌ها به بالای ۵۰ درصد، روند نزولی قیمت آن تمام خواهد شد.

به گزارش می‌متالز، نیکولاس پنییرجوغلو، تحلیلگر این بانک در مصاحبه‌ای تحلیل خود را از وضعیت بازار بیت کوین ارائه کرد. او گفت با بازگشت دامیننس بیت کوین بر بازار رمزارز‌ها به اعداد بالای ۵۰ درصد، افت قیمت آن به پایان خواهد رسید. به گفته او یک عدد خوب، در خصوص درصد سهم بیت کوین از ارزش بازار کل رمزارزها، ۵۰ درصد و بالاتر است. این نشانه دیگری است که باید منتظر آن باشیم تا ببینیم این روند خرسی متوقف شده است یا نه.


سلطه بیت کوین به چه معناست؟

این شاخص در اوایل ماه آوریل در حدود ۶۰ درصد بوده است. پنییرجوغلو با یادآوری این نکته، اشاره کرد پایین بودن نسبی سلطه بازار بیت کوین نشانه‌ای منفی است که به کاهش علاقه بازار به بیت کوین اشاره دارد. اما این شاخص طی هفته‌های گذشته افزایش داشته است. اگرچه تحلیلگر جی‌پی مورگان نشانه‌های اندکی مبنی بر اتخاذ استراتژی خرید در کف توسط سرمایه‌گذاران بزرگ در بازار امروز می‌بیند، اما خاطرنشان کرد: جریان ورود سرمایه به صندوق‌های سرمایه‌گذاری اتریوم طی هفته‌های اخیر کاهش داشته است در حالی که در همین زمان جریان ورودی به صندوق‌های بیت کوین بیشتر شده است. به این معنا که احتمال وجود فرصتی برای کسب سود وجود دارد و سرمایه‌گذاران حقوقی با توجه به آن، در حال خرید بیت کوین و فروش دیگر رمز ارز‌ها هستند.

هفته گذشته، تحلیلگر دیگر جی‌پی مورگان وضعیت بازار کریپتو را در حال بهبودی توصیف کرد و گفت هنوز بازار سلامت کامل خود را بازنیافته است. او پیش‌بینی آینده نزدیک بازار را دشوار دانسته بود چرا که احتمال فروش‌های بزرگ به زعم او همچنان وجود دارد.


‌رمزارز‌های جدید در راه صندوق سرمایه‌گذاری گری اسکیل!

نیکولاس پنییرجوغلو سه هفته پیش در مطلبی به وضعیت عجیب بازار آتی (Futures) بیت کوین اشاره کرده بود. او نوشت: به‌نظر ما بازگشت به وارونگی (زمانی که قیمت یک دارایی در بازار آتی پایین‌تر از قیمت فعلی آن معامله می‌شود) در هفته‌های اخیر نشانه‌ای دال بر بازار خرسی است.


قرارداد آتی چیست؟ همه چیز درباره معاملات فیوچرز بازار رمزارز‌ها


‌با این حال، جیمی دیمون، مدیر ارشد اجرایی بانک جی‌پی مورگان ماه گذشته در جلسه‌ای در حضور اعضای کمیته سرویس‌های مالی کنگره در رابطه با رمزارز‌ها گفته بود توصیه شخصی‌اش به مردم این است که از بیت کوین دوری کنند. علی‌رغم این گفته، وی اذعان داشت که مشتریان جی‌پی مورگان مایل هستند که در بازار کریپتو حضور داشته باشند.

 

منبع: روزنامه اینترنتی فراز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده