تاریخ: ۱۳ آبان ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۳:۳۴
بازدید: ۷۷
کد خبر: ۲۱۷۹۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

افزایش سهم معدن در اقتصاد کشور به ۱.۴ درصد/اکتشافات عمیق را باید جدی گرفت

می متالز - رحمانی گفت: در حال حاضر سهم معدن در اقتصاد ۱.۲ درصد است و برنامه این است که تا پایان سال این عدد به ۱،۴ درصد افزایش یاید.
افزایش سهم معدن در اقتصاد کشور به ۱.۴ درصد/اکتشافات عمیق را باید جدی گرفت

به گزارش می متالز، رضا رحمانی وزیر صمت در دومین روز از نمایشگاه بین المللی معدن،صنایع معدنی ، ماشین آلات و تجهیزات معدن ، راهسازی و صنایع وابسته از آن بازدید کرد.

 رحمانی بزرگترین غایب روز افتتاحیه نمایشگاه بود.

 

جهش در حوزه صادرات مواد معدنی در دستور کار

 وزیر صنعت، معدن وتجارت در حاشیه بازدید از چهاردهمین نمایشگاه معدن و صنایع معدنی گفت : افزایش سهم معدن در اقتصاد جز اهداف مهم وزارتخانه است و‌در حال حاضر سهم معدن در اقتصاد ۱.۲ درصد است و برنامه این است که تا پایان سال این عدد به ۱،۴ درصد برسد و همین موضوع باعث افزایش سهم صنایع معدنی هم می شود

رحمانی افزود : صادرات در شرایط فعلی کشور یکی از مهم ترین مسائل و جز اولویت‌های اصلی وزارتخانه است .برنامه‌ ریزی هایی هم مثل نوسازی صنایع و حمایت‌های مالی برای بخش معدن شده که باعث جهش در حوزه صادرات مواد معدنی خواهد شد.

وزیر صمت در ادامه گفت :نمایشگاه معدن ۹۷ در مقایسه با سال های دیگر پررونق‌تر و جدی‌تر بود و اثری از تحریم‌ ها در آن حس نشده است و برنامه به این شکل است که تجهیزات معدنی که در داخل کشور تولید می‌شود به هیچ عنوان از سمت واردات تامین شود که البته مواردی وجود دارد که آن برای نوسازی معادن است که مشابه داخلی آن وجود ندارد.

 

تاکید وزیر صمت بر انجام اکتشافات عمیق

وزیر صنعت، معدن و تجارت در نمایشگاه کانمین 2018 گفت: عمده اکتشافات معدنی در ایران سطحی بوده است و انتظار می رود سازمان هایی همچون زمین شناسی و ایمیدرو اکتشافات عمیق را جدی بگیرند.

 رحمانی افزود: قصد داریم معادن بزرگ مقیاس تعریف کنیم. موضوعی که دردهه های اخیر شاهد آن نبودیم.

وی با بیان اینکه نظارت بر معادن قابلیت این را دارد که واگذار شود اضافه کرد: اجرای نقشه راه معدن را آغاز کرده ایم و با توجه به اینکه منابع کافی برای این استراتژی در نظر گرفته ایم، امیدواریم به نتایج قابل قبولی در این حوزه دست پیدا کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن تاکید بر حمایت از محیط زیست، منابع طبیعی و استارت آپ ها و همچنین اشتغالزایی در این حوزه گفت:¬ باید 300 هزار کیلومتر خطی ژئوفیزیک هوایی در برنامه باشد تا از وضعیت فعلی فاصله بگیریم و فعالیتی انقلابی در این حوزه داشته باشیم.

رحمانی گفت: همفکری با تشکل ها و سازمان های ذیربط در این حوزه در رسیدن به اهداف جزو اولویت های وزارتخانه به شمار می رود و باید در بخشی از امور تفویض اختیار به مجموعه های حمایتی از بخش معدن و صنایع معدنی داشته باشیم.

عناوین برگزیده