تاریخ: ۰۴ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۲۷
بازدید: ۲۵۳
کد خبر: ۲۳۷۳۱۰
سرویس خبر : انرژی
مدیر دیسپاچینگ شرکت ملی گاز ایران اعلام کرد:

قطع احتمالی گاز صنایع با هماهنگی وزارت نفت و صمت

‌می‌متالز - مدیر دیسپاچینگ شرکت ملی گاز ایران گفت: قطعی گاز در صنعت فولاد با هماهنگی وزارت نفت و وزارت صمت خواهد بود و اگر تصمیم گرفته شود گاز صنعت فولاد قطع شود، این دو وزارتخانه از چگونگی نحوه اعمال قطعی گاز اطلاع پیدا می‌کنند.

به گزارش می‌متالز، محمدرضا جولایی افزود: وزارت نفت در هماهنگی با وزارت صمت برای تأمین و یا قطعی گاز صنعت فولاد اولویت‌های مشخصی را تعیین کرده است که بنا به صلاحدید تولیدکنندگان فولاد اولویت‌ها، اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: برخی فولادسازان اعلام کرده‌اند هم‌زمان با قطعی گاز می‌توانند کارخانه خود را اورهال یا تعمیر کنند، برخی موضوع کاهش تولید را مطرح کرده‌اند و برخی فولادسازان در استان‌ها هم شرایط متفاوت داشته‌اند و هرزمان که اعلام کنند می‌توانند سوخت صنعت فولاد خود را در هماهنگی با وزارت صمت دریافت کنند.

مدیر دیسپاچینگ شرکت ملی گاز ایران تصریح کرد: چگونگی سهمیه‌بندی، زمان سهمیه‌بندی، تخصیص سهمیه‌بندی و حتی میزان سهمیه‌بندی گاز در نشست مشترک وزارت نفت و وزارت صمت با اعضای انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران مشخص شده است و همه موارد و جزییات اجرای این طرح با هماهنگی نمایندگان این وزارتخانه‌ها اعمال خواهد شد.

جولایی گفت: قطعی گاز در صنعت فولاد با هماهنگی وزارت نفت و وزارت صمت خواهد بود و این دو وزارت خانه کاملاً اطلاع دارند که اگر بخواهیم گاز صنعت فولاد را قطع کنیم نحوه اعمال قطعی گاز چگونه خواهد بود.

وی در پاسخ به سؤال مبنی بر اینکه وزارت صمت گفته بود به هیچ‌وجه زیر بار قطعی گاز صنایع به‌ویژه صنعت فولاد نخواهیم رفت، افزود: اینگونه نیست، زیرا هیات دولت در این باره تصمیم خواهد گرفت که محدودیت‌ها چگونه اعمال شود و هماهنگی‌های آن حتماً اعمال خواهد شد و اگر وزارت نفت مجبور به نگهداری شبکه گازی کشور شود، قطعی گاز صنایع نیز اعمال خواهد شد، امیدواریم وضع بهبود پیدا کند و صنایع هم از کمبود یا قطعی گاز متضرر نشوند.

منبع: فولادبان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده