تاریخ: ۲۵ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۵۰
بازدید: ۲۱۶
کد خبر: ۲۴۵۵۶۵
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

جشن ارتقا ظرفیت آلومینیوم با توان داخلی و مدیریت جهادی

‌می‌متالز - " ظرفیت تولید مجتمع آلومینیوم لامرد به حداکثر ظرفیت پیش‌بینی شده یعنی سالانه ۳۰۰ هزار تن افزایش یافت"؛ این خبر روز پنجشنبه در آیینی با حضور نایب رئیس مجلس، وزیر صنعت و مدیر عامل غدیر در محل این کارخانه اعلام شد.

به گزارش می‌متالز، جشن دستیابی به ظرفیت ۳۰۰ هزار تن شمش آلومینیوم در سال مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب با حضور سید امیر عباس حسینی مدیر عامل هلدینگ سرمایه گذاری غدیر به عنوان برترین مدیر عامل کشور، سید رضا فاطمی امین وزیر صمت، عبدالرضا مصری نایب رییس دوم مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولین کشوری و استانی در شهرستان لامرد برگزار شد. همچنین عملیات اجرایی احداث نیروگاه سیکل ترکیبی ۹۱۳ مگاواتی لامرد با اعتبار بالغ بر ۱۵۰۰۰ میلیارد تومان آغاز شد.

آلومینیوم جنوب که یکی از شرکت‌های تابعه هلدینگ غدیر می‌باشد توانست سطح تولید آلومینیوم ایران را از رتبه ۱۹ به رتبه ۱۳ دنیا ارتقا دهد، که این تبلور مهم با اتکا جوانان و توانمندی مدیر نمونه کشور در سال ۱۴۰۰ دکتر امیر عباس حسینی صورت پذیرفت.

با عنایت به اینکه در ۱۰ سال گذشته میانگین تولید آلومینیوم در ایران ۳۵۰ هزار تن بوده، امروزه علاوه بر تامین داخلی می‌توان بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تن صادرات داشته باشیم. ترکیه مقصد اول صادرات آلومینیوم می‌باشد و قبل از این کشور پهناور چین بیشترین سهم واردات را از ایران داشته است که در حال حاضر ۶۰ درصد تولید به ترکیه صادر می‌شود.

منبع: بازارنیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده