تاریخ: ۲۳ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۵۸
بازدید: ۱۴۶
کد خبر: ۲۴۵۲۸۳
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
مدیرعامل مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب:

امسال ۲۰۰ نیروی بومی جذب آلومینیوم جنوب می‌شود

‌می‌متالز - مدیرعامل مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب از جذب ۲۰۰ جوان بومی تا پایان امسال در این مجموعه خبر داد و گفت: ١٠٠ درصد استخدامی ما در این کارخانه بومی بوده است.

به گزارش می‌متالز، مهدی زحمتکش پنج‌شنبه ٢٣ دی در آیین تکمیل ظرفیت مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب در شهرستان لامرد که با حضور وزیر صمت برگزار شد، گفت: تکمیل ظرفیت این مجتمع تولیدی از پنج ماه پیش و با مدیریت جدید در دستور کار قرار گرفت.

او با بیان اینکه وجود چهار مؤلفه موجب تسریع در تکمیل ظرفیت این واحد تولیدی شد، سرمایه گذاری ٢.١ میلیارد دلاری در شرایط تحریم را نخستین مؤلفه ذکر و تصریح کرد: پذیرفته نبود که با این حجم سرمایه گذاری، تکمیل ظرفیت انجام نشود.

مدیرعامل مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب همچنین مطالبه سهامداران در مجموعه غدیر و ایمیدرو و مطالبه به حق سرمایه گذاران و سرمایه دارانی که تمایل به فعالیت در صنایع پایین دست آلومینیوم جنوب داشتند را از دیگر مؤلفه‌ها برشمرد.

زحمتکش ادامه داد: بالغ بر ٥٠ سرمایه گذار طی ماه‌های اخیر به منطقه ویژه اقتصادی لامرد مراجعه کردند که برای تامین خوراک صنایع پایین دست مورد نظر آن‌ها باید تکمیل ظرفیت انجام می‌شد.

او همچنین مطالبه مسئولان استان و شهرستان به ویژه نماینده مردم شهرستان لامرد و مهر مبنی بر ایجاد اشتغال را چهارمین دلیل ذکر کرد.

به گفته مدیرعامل مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب، طی ٥ ماه گذشته ٥٠٠ نفر از جوانان شهرستان لامرد مشغول در این مجتمع به کار شدند و ٢٠٠ نفر هم تا پایان سال جذب می‌شوند مجموعا به بیش از ٢٥٠٠ اشتغال خواهد رسید.

زحمتکش با بیان اینکه ١٠٠ درصد استخدامی ما در این کارخانه بومی بوده است، اظهار کرد: تامین مواد اولیه، راه‌اندازی بخش‌های کلیدی کارخانه، استخدام و آموزش و نیرو‌های ماهر، تقویت مباحث لجستیک، خرید قطعات کلیدی و مورد نیاز و تعامل با عوامل بیرونی کارخانه شرایط را برای تکمیل ظرفیت این کارخانه فراهم کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده