تاریخ: ۲۳ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۴۵
بازدید: ۱۵۶
کد خبر: ۲۴۵۲۷۹
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
رئیس قرارگاه «اقتصاد مقاومتی» وزارت دفاع:

صنعت آلومینیوم یک صنعت مهم و استراتژیک است

‌می‌متالز - سردار محمدنجار گفت: صنعت آلومینیوم از چند منظر محل اهمیت است، چرا که یک صنعت مهم و استراتژیک است.

به گزارش می‌متالز، سردار «مصطفی محمدنجار»، امروز (پنج شنبه ۲۲ دی) در حاشیه افتتاح کارخانه «آلومینیوم جنوب» به «لامرد» فارس، در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه از همه دستندرکاران تشکر می‌کنم، گفت: آلومینیوم از چند منظر محل اهمیت است، چرا که یک صنعت مهم و استراتژیک است.

نماینده وزارت دفاع گفت: این صنعت در فارس و نزدیک ۲ استان دیگر قرار دارد و برای صادرات هم موثر است.

رئیس قرارگاه «اقتصاد مقاومتی» وزارت دفاع با اشاره به اینکه صنایع پایین دستی می‌توانیم گسترش دهیم و این مجموعه با مشارکت ۵۱ درصد «ساتا» (مرکز بازنشستگان نیرو‌های مسلح) و ۴۹ درصد وزارت صنعت، معدن و تجارت شکل گرفته است، افزود: ظرفیت اول ۳۰۰ هزار تن است تا یک میلیون می‌تواند افزایش یابد.

سردار محمدنجار گفت: تولید ۷۰ تا ۸۰ درصد به ظرفیت صنعت آلومینیوم کشور اضافه می‌کند و اهمیت ویژه‌ای دارد و ایجاد فاز دوم و نیروگاه برق از دیگر موضوعاتی است که مد نظر قرار گرفته است و ایجاد نیروگاه برای اینست که از برق شبکه استفاده نشود چرا که زمان پیک نگران کننده خواهد بود.

وی بر لزوم توجه به موضوع راه و آب تاکید کرد و افزود: در صورت ایجاد راه مناسب فاصله ۲۰ دقیقه تا دریا فاصله دارد و در برنامه‌های کاری تولید آلومینا در پارسیان یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن انجام می‌شود که مواد اولیه این کارخانه است و در فاز دوم ۳۰۰ هزار تن اضافه می‌شود.

منبع: خبرگزاری شبستان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده