تاریخ: ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۰۴
بازدید: ۱۸۴
کد خبر: ۲۴۷۳۷۲
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

فراخوان تسلا برای ۵۴ هزار خودرو به دلیل نقص فنی

‌می‌متالز - ۵۳۸۲۲ خودروی تسلا به خاطر مشکل نرم‌افزاری که مانع توقف کامل آن‌ها در تقاطع‌ها می‌شود، فراخوانده شدند.

به گزارش می‌متالز، شرکت تسلا ۵۳۸۲۲ خودروی دارای نرم‌افزار خودران بتا را در آمریکا فرامی‌خواند. نرم‌افزار این خودرو‌ها در برخی مدل‌ها اجازه توقف کامل در برخی تقاطع‌ها را به خودرو نداده و باعث به خطر افتادن ایمنی سرنشینان می‌شود.

اداره ملی امنیت ترافیک بزرگراه‌های آمریکا اعلام کرد این فراخوانی شامل برخی مدل‌های S و X سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۲، مدل ۳ سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۲ و مدل Y سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۲ می‌شود. این اداره اعلام کرد اختلال در عملکرد نرم‌افزاری بتای این خودرو‌های امکان توقف کامل آن‌ها در تقاطع‌ها را می‌گیرد.

بحث‌های بسیاری با تمام تولیدکنندگان درمورد نگرانی‌های امنیتی این مدل از سیستم‌ها وجود دارد.

الون ماسک، مدیرعامل شرکت تسلا در توئیتر گفت: «هیچ مشکلی برای امنیت این خودرو‌ها وجود ندارد. سرعت خودرو تا ۲ مایل در ساعت پایین می‌آید و اگر هیچ خودرو یا عابری در جلو تشخیص داده نشود، خودرو به حرکت خود ادامه می‌دهد».

تسلا هفته گذشته اعلام کرد تعداد خودرو‌های دارای این نرم‌افزار در آمریکا به حدود ۶۰ هزار خودرو رسیده‌است که افزایش قابل‌توجهی نسبت‌به پایان سپتامبر داشته‌اند. تسلا در حال آزمایش مدل پیشرفته این نرم‌افزار رانندگی خودکار در جاده‌های عمومی است.

تسلا در ۲۷ ژانویه اعلام کرد هیچ گزارشی مبنی‌بر اعلام خسارت، تصادف، صدمات یا مرگ‌ومیر مرتبط با این فراخوانی نداشته‌است.

شرکت تسلا در ماه نوامبر هم حدود ۱۲ هزار خودروی خود در آمریکا را که از ۲۰۱۷ فروخته‌شده بودند، فراخواند تا یک نرم‌افزار دیگر را بروزرسانی کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده