تاریخ: ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۵۳
بازدید: ۱۳۸
کد خبر: ۲۴۸۵۹۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

استاندار خواستار توقف خروج خام مواد معدنی بوکسیت از کهگیلویه و بویراحمد شد

‌می‌متالز - استاندار کهگیلویه و بویراحمد ضمن انتقاد از بهره برداران معادن بوکسیت استان و بویژه شرکت آلومینای ایران (بهره بردار بوکسیت مندون شهرستان چرام)، بدلیل عدم سرمایه گذاری در زمینه صنایع معدنی پایین دست بوکسیت، خواستار توقف خروج خام مواد معدنی از استان شد.

به گزارش می‌متالز، سید علی احمد زاده روز شنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان در یاسوج اظهار داشت: ایجاد صنایع معدنی مرتبط توسط بهره بردار عمده بوکسیت استان (شرکت آلومینا) ضرورت دارد.

وی افزود: در صورت عدم توجه به این خواسته مهم مردمی و عدم ارایه برنامه مشخص و عدم ایجاد صنایع مرتبط، در امکان ادامه فعالیت استخراجی معدن، تجدید نظر جدی خواهد شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر توجه به طرح‌های حوزه پژوهش در استان تاکید کرد.

احمد زاده عنوان کرد: کار پژوهشی در استان نباید تعطیل شود و سازمان برنامه و بودجه و دانشگاه یاسوج کمک کنند تا ایرادات طرح‌های پژوهشی رفع و در روند توسعه استان تاثیرگذار باشند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه کار پژوهشی تنها در حوزه مطالعاتی قابل قبول نیست، تصریح کرد: دستگاه‌های ناظر بر طرح‌های پژوهشی نظارت کنند تا کوتاهی صورت نگیرد.

وی با اشاره به تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر، افزود: در جلسه اختصاصی از پژوهشگران و فناوران استان تجلیل می‌شود.

احمد زاده بیان کرد: پژوهشگران و فناوران استان کار‌های فوق‌العاده‌ای انجام دادند که می‌طلبد در نشستی علاوه بر شنیدن صحبت‌ها، مشکلات و خواسته‌ها، از آن‌ها ویژه و در خور شان تجلیل شود.

احمدزاده با اشاره به استفاده از ظرفیت پارک علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان برای ایجاد اشتغال، گفت: پارک علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان فرصت خوبی برای ایجاد اشتغال در استان هستند.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) کهگیلویه و بویراحمد

عناوین برگزیده