تاریخ: ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۷:۳۸
بازدید: ۱۸۰
کد خبر: ۲۴۹۰۶۵
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

بهره برداری از طرح توسعه تولید سولفات آلومینیوم در چرام

‌می‌متالز - طرح توسعه تولید سولفات آلومینیوم در شهرستان چرام با حضور مسولان استانی و شهرستانی به بهره برداری رسید.

به گزارش می‌متالز، معاون سیاسی امنیتی استاندار با اشاره به نقش این واحد‌ها در پیشرفت، توسعه و اشتغال مردم منطقه گفت: مدیریت استان از راه اندازی این چنین طرح‌هایی استقبال می‌کنند و ادارات کل و بانک‌های عامل نیز آمادگی حمایت از سرمایه گذاران را دارد.
سید جواد هاشمی مهر افزود: کارخانه تولید سولفات آلومینیوم از طرح‌های خاص و منحصر بفرد در جنوب کشور است که با حمایت از این طرح می‌توان به توسعه صنعت استان کمک فراوان کرد.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم در این برنامه گفت: ۳ هزار و ۲۰۰ تعاونی در استان وجود دارد که بیش از ۴۵ درصد این تعاونی‌ها فعال هستند.
واعظی افزود: برای حمایت از تعاونی‌ها باید خط اعتباری ویژه‌ای در نظر گرفته شود تا بتوان با فعال کردن آن‌ها به رونق اقتصادی استان کمک کرد.

وی اضافه کرد: برای حمایت از طرح تعاونی ۵۲۷ صنعتی، معدنی دنا در شهرستان چرام ۹۰ میلیارد ریال از اعتبارات اشتغال پایدار روستایی عشایری، با مشارکت بانک توسعه تعاون به این واحد تولیدی پرداخت شد و ۲۰ میلیارد ریال نیز سرمایه در گردش در سال جاری به این واحد تزریق می‌شود.

عنایت قاسمی، معاون بانک توسعه تعاون استان هم در این برنامه به تسهیلات پرداخت شده این بانک اشاره کرد و گفت: بانک توسعه تعاون نیز با هدف رونق و حمایت از تولید، از محل اعتبارات اشتغال پایدار روستایی عشایری ۶۶۰ میلیارد ریال تسهیلات در زمینه‌های متفاوت به متقضایان پرداخت کرده است.

مدیرعامل تعاونی صنعتی و معدنی دنا هم گفت: پیش از این، طرح سولفات آلومینیوم با ظرفیت تولید ۵ هزار تن در سال و اشتغالزایی ۱۵ نفر مشغول فعالیت بود.
سید بهادر تقوی افزود: با حمایت بانک توسعه تعاون و مسوولان استانی این طرح توسعه یافته و میزان تولید به ۱۲ هزار تن در سال می‌رسد.

وی عنوان کرد: برای اجرای طرح توسعه این طرح ۱۷۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است که ۹۰ میلیارد ریال تسهیلات اخذ شده و ۸۰ میلیارد ریال هم آورده سرمایه گذار است و با اجرای طرح توسعه اشتغالزایی به ۴۵ نفر رسیده است.
تقوی ادامه داد: مواد تولیدی این واحد صنعتی در صنایع فولاد، پتروشیمی و آب و فاضلاب کاربرد دارد.

تعداد بازدید : 5

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده