تاریخ: ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۵۹
بازدید: ۳۰۴
کد خبر: ۲۴۸۷۸۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

سقوط هپکو؛ داستان یک بذل و بخشش به اسم خصوصی سازی؟

‌می‌متالز - شرکت هپکو که در زمان تاسیس در ۱۳۵۱، بزرگ‌ترین کارخانه تولید ماشین‌آلات راه‌سازی و معدنی در خاورمیانه محسوب می‌شد، متاسفانه سال هاست که بدلیل یکسری فساد‌ها و اشتباهات، در شرایطی بحرانی قرار دارد. سریال مشکلات هپکو از سال ۸۵ و پس از واگذاری به بخش خصوصی، بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی آغاز شد. واگذاری‌های غیر اصولی هپکو، این شرکت را به یک ماشین زیان‌سازی تبدیل کرده که زیان انباشته آن از ۹۰۶میلیارد تومان عبور کرده است. به راحتی پشت داستان هپکو کدام طلسم فساد خوابیده است؟

به گزارش می‌متالز، سریال مشکلات هپکو از سال ۸۵ و پس از واگذاری به بخش خصوصی، بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی آغاز شد. واگذاری‌های غیر اصولی هپکو، این شرکت را به یک ماشین زیان‌سازی تبدیل کرده که زیان انباشته آن از ۹۰۶میلیارد تومان عبور کرده است.

همچنین سهام شرکت هپکو که با نماد تپکو در بازار پایه زرد فرابورس معامله می‌شود نیز وضعیت ناخوشایندی را برای سهامدارانش رقم زده است.

بازدهی «تپکو» از ابتدای سال ۹۹ تا به امروز، در حالی به منفی ۴۴درصد می‌رسد که شاخص گروه ماشین آلات و تجهیزات در همین مدت رشد ۱۰درصدی را تجربه کرده و شاخص کل بورس ۱۴۴درصد صعود کرده است.

تعداد بازدید : 3

منبع: شعار سال

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده