تاریخ: ۱۵ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۶:۲۶
بازدید: ۳۴۰
کد خبر: ۲۵۵۲۲۹
سرویس خبر : متالورژی و مواد
مدیرعامل شرکت نسوز‌های پیشرفته چینندگان مطرح کرد:

افزایش قیمت حامل‌های انرژی، مانع بزرگ تولیدکنندگان/ تقاضای برای مواد نسوز زیاد است

‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت نسوز‌های پیشرفته چینندگان گفت: رشد قیمت حامل‌های انرژی در سال‌های اخیر، معضل بزرگی برای تولیدکنندگان بوده و این امر، آن‌ها را با توجه به افزایش هزینه تولید در تنگنا گذاشته است.

به گزارش می‌متالز، ابراهیم مطلبی عنوان کرد: شرکت نسوز‌های پیشرفته چینندگان در سال ۱۳۷۲ با هدف تولید صفر تا صد انواع نسوز‌های پیشرفته مورد مصرف صنایع فلزات آهنی و غیرآهنی به ویژه آلومینیوم و همچنین سیمان، پتروشیمی با استفاده از ماشین‌آلات و تکنولوژی ایتالیایی در شهرک صنعتی سرامیک مرند راه‌اندازی شد.

تولید متنوع محصولات نسوز

مدیرعامل شرکت نسوز‌های پیشرفته چینندگان در خصوص محصولات این شرکت اظهار داشت: عمده محصولات این مجموعه تولیدی، انواع آجر‌های نسوز، آلومینایی، آلومینا سیلیکون کاربایدی، سیستم راهگاهی، جرم‌های ریختنی آلومینایی است که با سه روش تولید پرس، اکستروژن و ریخته‌گری، توانایی تولید انواع قطعات نسوز پیشرفته را داریم. همچنین به تازگی دو محصول جدید آجر عایق گرید‌های ۲۸ و ۲۶ و نیز بلوک ضدسایش که عمدتا مورد استفاده کوره‌های پیش‌گرم نورد است را به سبد محصولات خود اضافه کردیم.

وی درباره مواد اولیه مورد استفاده خود عنوان کرد: ۷۰ تا ۸۰ درصد مواد اولیه این شرکت وارداتی است و سایر مواد را از منابع داخلی تامین می‌کنیم.

افزایش قیمت حامل‌های انرژی

مطلبی در ادامه تصریح کرد: عمده‌ترین مشکل تولیدکنندگان، صدور بخشنامه‌های متعدد در خصوص نرخ حامل‌های انرژی است که از سمت سازمان‌های دولتی ابلاغ می‌شود؛ به نحوی که متاسفانه در سال گذشته بار‌ها شاهد این اتفاق به خصوص در زمینه قیمت گاز بودیم.

مدیرعامل شرکت نسوز‌های پیشرفته چینندگان با انتقاد به روند صعودی قیمت حامل‌های انرژی، بیان کرد: باید متوجه بود که افزایش دستوری قیمت حامل‌های انرژی در نهایت به عنوان یک مانع بزرگ، بر قیمت تمام شده محصولات صنعتی و توسعه فعالیت تولیدکنندگان اثر منفی خواهد گذاشت. به طوری که در زمان قیمت‌گذاری محصول نهایی و تحویل آن به مشتریان، دچار مشکل می‌شویم و نمی‌توانیم هزینه‌های تمام شده را مدیریت کنیم. در همین حال نیز شرکت ملی گاز با ارسال قبوض جدید مبنی بر الزام به پرداخت مابه‌التفاوت بهای گاز ماه قبلی، تولیدکنندگان را در تنگنا قرار داده است. در این شرایط، دشوار است که تولیدکنندگان در فروش محصولات خود با قیمت تمام شده جدید، مشتریان ثابت خود را حفظ کنند.

وی تشریح کرد: بار‌ها اتفاق افتاده است که با مشتری قرارداد منعقد می‌کنیم، اما هنگام تولید محصول و در زمانی که باید محصول نهایی را به مشتری تحویل دهیم، با افزایش حامل‌های انرژی نظیر گاز مواجه می‌شویم. متاسفانه حتی در بعضی مواقع اتفاق می‌افتد که قیمت مواد اولیه با قیمت فروش محصول یکسان می‌شود! این یعنی به جای سوددهی بیشتر، متحمل ضرر‌های دوچندان می‌شویم. امیدوار هستیم در خصوص افزایش ناگهانی قیمت حامل‌های انرژی و همچنین تغییر نرخ ارز، برنامه‌ای در جهت رفع مشکلات تولیدکنندگان تدوین شود.

تقاضای قابل توجه برای مواد نسوز

مدیرعامل شرکت نسوز‌های پیشرفته چینندگان اظهار کرد: با توجه به تقاضای بالای محصولات از سوی مشتریان، همواره آماده فروش و ارتباط‌گیری با مشتریان هستیم. به طوری که هیچ زمانی محصولات در انبار ذخیره نمی‌شود. ناگفته نماند که میزان تولید و فروش مجموعه ما به دلیل اینکه به صورت سفارش‌محور فعالیت می‌کنیم، دارای نوسانات فراوانی است و هر ماه با ماه گذشته یکسان نیست. هم‌اکنون نزدیک به ۶۰ تا ۷۰ میلیارد تومان مواد نسوز آماده ارسال داریم که امیدوار هستیم شاهد رشد دوچندان تولید این محصولات باشیم.

وی همچنین درباره نحوه فروش ایبن شرکت خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه شرکت ما از سال ۱۳۷۲ فعال بوده است، در حوزه نسوز برای تمام مصرف‌کنندگان شناخته شده هستیم. همچنین با حضور در نمایشگاه‌های متعدد به جذب مشتریان جدید می‌پردازیم و به تعداد مشتریان خود اضافه می‌کنیم.

اجرای طرح توسعه تا سال ۱۴۰۱

مطلبی به توضیحاتی در خصوص فروش پرداخت و گفت: متاسفانه تاکنون فروش صادراتی نداشتیم و بسیاری از شرکت‌ها محصولات ما را خریداری می‌کنند و به صادرات می‌پردازند. همچنین در اهداف بلندمدت شرکت، موضوع تدوین برنامه‌ای جامع برای صادرات مطرح شده است که امیدوار هستیم بتوانیم با همین برند در بازار‌های خارجی حضور پیدا کنیم و فعالیت خود را در حرفه نسوز توسعه دهیم.

وی در خصوص اهداف و اولویت‌های این مجموعه تولیدی مطرح کرد: در حال حاضر، اصلی‌ترین برنامه شرکت، پرداخت حقوق معوقه کارکنان و سامان‌دهی به هزینه‌های جاری است. علاوه‌براین، طرح توسعه‌ای نیز در پیش داریم که اجرای اولیه طرح صورت پذیرفته است و تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست تا بتوانیم در سال جاری آن را به مرحله بهره‌برداری برسانیم.

در انتظار حمایت واقعی دولت

مدیرعامل شرکت نسوز‌های پیشرفته چینندگان در پایان مطرح کرد: انتظار تولیدکنندگان بر این است که دولت به جای سنگ‌اندازی‌های متعدد نظیر صدور بخشنامه‌هایی مبنی بر اعمال محدودیت مصرف گاز یا رشد قیمت آن که متاسفانه گریبان‌گیر تمام تولیدکنندگان شده است، بیشتر از گذشته از تولید حمایت کند.

منبع: فلزات آنلاین

عناوین برگزیده