تاریخ: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۱:۴۴
بازدید: ۱۹۷
کد خبر: ۲۵۷۵۰۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

۲۰ معدن راکد استان همدان تا پایان سال فعال می‌شود

‌می‌متالز - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت: ۲۰ معدن راکد این استان با برنامه ریزی‌های انجام شده برای رفع موانع پیش رو، تا پایان سال جاری احیا و فعال خواهد شد.

به گزارش می‌متالز، احمد شانیان افزود: این واحد‌های معدنی به دلایلی همچون مسایل مالی و سرمایه گذار، مشکلات زیست محیطی و نقص در ماشین آلات تعطیل و غیر فعال شده اند که با پیگیری و تشکیل جلسات کارشناسی برای رفع موانع موجود، دوباره راه اندازی و فعال خواهند شد.

به گفته وی، پیش از این برای اجرای طرح‌ها ظرفیت و امکانات موجود در بخش‌های طبیعی، جغرافیایی و صنایع منطقه مورد توجه قرار نمی‌گرفت که درحال حاضر راه اندازی واحد‌های معدنی و تولیدی منوط به احراز تمامی شرایط و ضوابط قانونی است.

مدیرکل صمت استان همدان اظهار داشت: برهمین اساس سند آمایش صنعت و معدن استان با برش شهرستانی آماده شده و جذب سرمایه گذار و راه اندازی تمامی طرح‌ها براساس این سند خواهد بود.

شانیان افزود: با همکاری سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع ایران (ایمیدرو) و با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای یکی از بزرگترین مجموعه‌های آموزش سنگ تراشی و سنگ‌های قیمتی با نرخ دولتی در استان راه اندازی می‌شود.

به گفته وی، مراحل کارشناسی بررسی نیاز‌های سه حوزه صنایع، دانشگاه و پارک علم و فناوری استان انجام و اسناد آن‌ها تهیه شده که این اقدام نقش موثری در پیشبرد امور مرتبط با توسعه بخش‌های صنعتی و اقتصادی و رونق تولید مبتنی بر شعار سال دارد.

وی افزود: از ۲۸۰ معدن استان همدان سنگ‌های متنوعی استخراج می‌شود که در گذشته این مواد به صورت خام عرضه می‌شد که زیبنده استان و توانمندی‌های آن نیست.

از ۶۷ نوع ماده معدنی کشور ۳۰ نوع در معادن همدان استخراج و فرآوری می‌شود و در مجموع همدان حدود ۲ میلیارد تن از ذخیره ۶۰ میلیارد تنی اکتشاف شده کشور را داراست.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) همدان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده