تاریخ: ۰۱ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۸:۲۶
بازدید: ۱۰۹۸
کد خبر: ۲۵۹۵۷۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات؛

سرمایه "ومعادن" ۱۰،۸۴۲ میلیارد تومان افزایش یافت

‌می‌متالز - طرح‌های توسعه ومعادن مربوط به فولاد اردبیل یک‌میلیون تنی را داریم که کار عملیاتی آن تقریباً شروع‌شده و EPC کار آن شرکت ایریتک خواهد بود، فولاد کردستان را داریم که در ۲ بخش آهن اسفنجی ۱.۶ میلیون تنی قروه و فولاد یک‌میلیون تنی بیجار را داریم و قرارداد‌های آن درواقع تبادل و به‌زودی اجرای عملیات بر سر زمین شروع خواهد شد و در حال حاضر در مرحله تجهیز کارگاه هستند.

به گزارش می‌متالز، اردشیر سعد محمدی مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات در خصوص میزان سرمایه شرکت بیان کرد:

در حال حاضر سرمایه شرکت ۸،۴۰۰ میلیارد تومان هست و امروز با مصوبه‌ای که صورت گرفت تقریباً ۱۰،۸۴۲ میلیارد تومان افزایش سرمایه را خوشبختانه سهامداران با آن موافقت کردند و اضافه خواهد شد، سرمایه شرکت به ۱۹،۲۴۰ میلیارد تومان ارتقا پیدا خواهد کرد که قسمتی از آن از محل سود انباشته، آورده نقدی سهامداران تأمین می‌شود و امیدواریم هستیم که در ۲ بخش این افزایش سرمایه مورداستفاده قرار بگیرد.

ابتدا در اصلاح ساختار مالی مجموعه‌ها و قسمتی نیز در ارتباط با سرمایه‌گذاری بر شرکت‌های سرمایه‌پذیر هست و با این سرمایه‌گذاری‌ها امیدواریم طرح و توسعه‌های جدید شکل بگیرد و در آینده سودآوری را تضمین کند.

وی در خصوص طرح‌های توسعه بیان کرد: طرح‌های توسعه ومعادن مربوط به فولاد اردبیل یک‌میلیون تنی را داریم که کار عملیاتی آن تقریباً شروع‌شده و EPC کار آن شرکت ایریتک خواهد بود، فولاد کردستان را داریم که در ۲ بخش آهن اسفنجی ۱.۶ میلیون تنی قروه و فولاد یک‌میلیون تنی بیجار را داریم و قرارداد‌های آن درواقع تبادل و به‌زودی اجرای عملیات بر سر زمین شروع خواهد شد و در حال حاضر در مرحله تجهیز کارگاه هستند.

فولاد اقلید در برنامه هست که کار‌های پایانی آن در حال انجام است، یک‌میلیون تن برای فولاد اقلید موردبحث داریم و معدن مس جانجا در سیستان و بلوچستان که از طریق مزایده آن را برنده شدیم، یک کارخانه ۱۳۰ هزار تنی کنسانتره مس قرار است که در آن محل احداث شود و قسمت معدن را فعال کند.

بحث طرح‌های توسعه در صبانور است که در ارتباط با کارخانه‌های کنسانتره و گندله که برای آنجا برنامه‌ریزی‌شده و بتواند ارتقا پیدا کند، بحث‌های اکتشافی را در معادن گلالی، شهرک و بابا علی حال دنبال کردن هستیم که با اکتشاف‌های انجام‌شده بتوانیم ذخایر را برای سرمایه‌گذاری‌های جدید و هم برای ارزش برجای سنگ آهن مجموعه ارتقا بدهیم.

طرح‌های جدیدتری در برنامه داریم مانند الکترود گرافیت که بر آن کار می‌کنیم و امیدواریم بتواند با وسعت و افزایش سبد طرح‌های توسعه شرکت مسیر جدید را در توسعه کشور رقم بزند.

سعد محمدی در پاسخ به مدیریت پرتفوی بورسی چنین گفت: بیشتر تمرکز شرکت بر سنگ‌آهن و فولاد حرکت می‌کنیم و همین‌طور ۶ درصد از شرکت ملی مس ایران را در اختیارداریم، در مس جانجا هم ورود پیدا کردیم، بیشتر سعی می‌کنیم بر شرکت‌های بورسی که قابلیت شفافیت و ارزیابی بر سامانه کدال را برای سهامداران می‌تواند متصور باشد موردتوجه قرار دهیم.

هر ۳ پروژه‌ای که فولادی که در اختیار گرفتیم در مرحله اجرا قرار گرفتند و اقلید نیز در مرحله برگزاری مناقصه برای انتخاب EPC کار، ولی اردبیل و فولاد کردستان تکلیفشان روشن است.

شرکت دنبال آن است که بتواند ۲ پهنه‌ای که در منطقه کردستان هست (بیجار و قروه) را تحت اختیار شرکت قرار دهیم و تا بتوانیم اکتشافات را برای تأمین قسمتی از خوراک کارخانه فولادسازی داشته باشیم.

پیام سعد محمدی برای سهامداران

مجموعه در حال تلاش می‌کند تا بتواند در ارتقا سودآوری و ارتقا توسعه برای آینده بهتر قدم بردارد.

منبع: بورس نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده