تاریخ: ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۲:۵۹
بازدید: ۱۱۶
کد خبر: ۲۶۱۳۰۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

افت ۲۲ هزار واحدی شاخص بورس در هفته‌ای که گذشت

‌می‌متالز - شاخص بورس در هفته‌ای که گذشت با ۲۲ هزار واحد کاهش، معادل ۱.۴۴ درصد افت کرد.

به گزارش می‌متالز، در جریان معاملات بازار سرمایه در هفته گذشته طی ۵ روز معاملاتی تعداد ۵۰ میلیارد و ۷۱۷ میلیون انواع اوراق بهادار به ارزش ۲۷۰ هزار و ۸۸۱ میلیارد ریال در بیش از ۳ میلیون و ۲۳۷ هزار و ۶۶۸ دفعه مورد معامله قرار گرفت که حجم، ارزش و نوبت‌های معاملات به ترتیب ۷.۶۱ درصد رشد، ۵.۸۲ درصد افت و ۱۰.۳۱ درصد افزایش را نسبت به هفته قبل‌تر تجربه کردند.

این درحالی است که تعداد ۵۳۴۷ میلیون واحد از صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس تهران به ارزش کل بیش از ۷۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال نیز در هفته گذشته مورد معامله قرار گرفت که به ترتیب با ۲۰.۸۸ و ۱۶.۱۴ درصد افت همراه شدند.

این گزارش می‌افزاید: شاخص بورس در پایان معاملات هفته گذشته با ۲۲ هزار و ۵۰۸ واحد کاهش، معادل ۱.۴۴ درصد افت کرد و به رقم یک میلیون و ۵۴۱ هزارو ۹۸۰ واحد رسید و شاخص کل هموزن نیز با ۷ هزار و ۱۳۷ واحد کاهش، معادل ۱.۶۳ درصد افت کرد و رقم ۴۲۹ هزار و ۶۵۷ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص بازار اول هم در این مدت با ۲۲ هزار و ۵۰۸ واحد افت به رقم یک میلیون و ۱۷۸ هزار و ۳۲۸ واحد و شاخص بازار دوم با ۲۴ هزار و ۳۳۴ واحد افت، به عدد ۲ میلیون و ۹۵۳ هزار و ۷۹۷ واحد رسیدند که به این ترتیب شاخص بازار اول با ۱.۹۴ درصد کاهش و شاخص بازار دوم با ۰.۸۲ درصد افت همراه شدند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده