تاریخ: ۰۸ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۸:۲۰
بازدید: ۱۶۳
کد خبر: ۲۶۰۳۴۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

افت ۳۰هزارواحدی شاخص بورس در هفته‌ای که گذشت

‌می‌متالز - شاخص بورس در هفته‌ای که گذشت با ۳۰هزار واحد کاهش معادل ۱.۹۱درصد افت کرد.

به گزارش می‌متالز، در جریان معاملات بازار سرمایه در هفته گذشته طی ۵ روز معاملاتی تعداد ۴۷ میلیارد و ۱۳۲ میلیون انواع اوراق بهادار به‌ارزش ۲۸۷ هزار و ۶۲۴ میلیارد ریال در بیش از ۲ میلیون و ۹۳۵ هزار و ۱۴۲ دفعه مورد معامله قرار گرفت که حجم، ارزش و نوبت‌های معاملات به‌ترتیب ۲۱.۹۸، ۲۳.۸۳ و ۵۴.۱۵ درصد کاهش را نسبت به هفته قبل‌تر تجربه کردند.

این درحالی است که تعداد ۴۴۲۳ میلیون واحد از صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس تهران به‌ارزش کل بیش از ۶۲ هزار و ۷۷۱ میلیارد ریال نیز در هفته گذشته مورد معامله قرار گرفت که به‌ترتیب با ۱۸.۷۶ و ۱۹.۱۴ درصد افت همراه شدند.

این گزارش می‌افزاید: شاخص بورس در پایان معاملات هفته گذشته با ۳۰ هزار و ۴۹۰ واحد کاهش، معادل ۱.۹۱ درصد افت کرد و به رقم یک میلیون و ۵۶۴ هزارو ۴۸۸ واحد رسید و شاخص کل هموزن نیز با ۵ هزار و ۸۲۹ واحد کاهش، معادل ۱.۳۲ درصد افت کرد و رقم ۴۳۶ هزار و ۷۹۵ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص بازار اول هم در این مدت با ۳۰ هزار و ۴۹۰ واحد افت به رقم ۱۲۰۱ هزار و ۵۹۳ واحد و شاخص بازار دوم با ۴۰ هزار و ۱۴۲ واحد افت، به عدد ۲ میلیون و ۹۷۸ هزار و ۱۳۱ واحد رسیدند که به این ترتیب شاخص بازار اول با ۲.۳۷ درصد کاهش و شاخص بازار دوم با ۱.۳۳ درصد افت همراه شدند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده