تاریخ: ۲۳ شهريور ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۴:۰۸
بازدید: ۸۸
کد خبر: ۳۱۷۳۹۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

توسعه ابزار‌های سرمایه‌گذاری غیرمستقیم؛ گامی برای حرکت متعادل بازار سرمایه

‌می‌متالز - رئیس هیأت مدیره سبدگردان آسمان گفت: صندوق‌های سرمایه‌گذاری هنوز جای کار و توسعه دارد. هنوز در ابتدای مسیر توسعه ابزار‌های سرمایه‌گذاری غیرمستقیم در بازار سرمایه هستیم، ولی معتقدم گام‌های صحیحی برداشته‌ایم.

به گزارش می‌متالز، محمد اقبال نیا رئیس هیأت مدیره سبدگردان آسمان در برنامه دورهمی فردای اقتصاد با موضوع "ماجرای انحصار مجوز‌های بورسی؛ شایعه یا واقعیت؟ " بیان کرد: آنچه که مسلم است وضعیت ما در ایران با آن چیزی که در کشور‌های توسعه یافته دنیا راجع به صندوق‌های سرمایه‌گذاری وجود دارد بسیار فاصله دارد.

وی افزود: بخشی از مشکلاتی که در بورس در سال ۹۹ ایجاد شد، ناشی از ورود مستقیم مردم به بازار سرمایه بود.

اقبال نیا ادامه داد: صندوق‌های سرمایه‌گذاری هنوز جای کار و توسعه دارد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه مدیریت دارایی و نهاد‌های مرتبط با آن در حال توسعه است، اظهار کرد: اتفاقی که در حال حاضر افتاده این است که صفی از شرکت‌های مدیرت دارایی وجود دارد که منتظر دریافت مجوز تاسیس صندوق هستند.

رئیس هیأت مدیره سبدگردان آسمان تصریح کرد: مکانیزم‌ها به نوعی شفاف شده است، اما هنوز یکسری قوانین نانوشته وجود دارد که موجب می‌شود شائبه انحصار مجوز‌ها نزد اهالی بازار به وجود بیاید.

به گفته اقبال نیا؛ انتظار می‌رود کار‌ها با شفافیت بیشتری انجام شود. ظرفیت خوبی در فعالان بازار وجود دارد که انتظار می‌رود سازمان بورس برای انجام بهینه‌تر امور از ظرفیت کانون‌ها و فعالان بازار استفاده کند.

وی عنوان کرد: خوشبختانه تاکنون اتفاقات خوبی در حوزه توسعه صندوق‌های سرمایه‌گذاری صورت گرفته است. ما هنوز در ابتدای مسیر توسعه ابزار‌های سرمایه‌گذاری غیرمستقیم در بازار سرمایه هستیم و معتقدم گام‌های صحیحی برداشته‌ایم.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده