تاریخ: ۲۰ شهريور ۱۴۰۲ ، ساعت ۰۹:۰۲
بازدید: ۸۳
کد خبر: ۳۱۷۰۹۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
یک کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد؛

کنترل ریسک‌های بازار سرمایه با سرمایه‌گذاری غیرمستقیم

‌می‌متالز - کوروش شمس گفت: سهامداران با سرمایه‌گذاری غیرمستقیم بهتر می‌توانند اکثر ریسک‌های بازار را پوشش دهند و عملا بازده مناسب‌تری را به مرور کسب کند.

به گزارش می‌متالز، کوروش شمس کارشناس بازار سرمایه در رابطه با تاثیرات سرمایه‌گذاری غیرمستقیم بر بازار سرمایه، اظهار کرد: بر اساس آمار در اغلب کشور‌های دنیا سهامداران برای حضور در بازار سهام به صورت غیرمستقیم عمل می‌کنند، زیرا این بازار با نوسانات و ریسک‌هایی از جمله (نقدشوندگی، نرخ ارز و ...) مواجه است.

او افزود: اگر سرمایه‌گذار به صورت غیرمستقیم به بازار سرمایه مراجعه کند، عملا منابع خود را در اختیار مدیران صندوق‌ها یا شرکت‌های سبدگردانی قرار می‌دهد که نسبت به مسائلی همچون ریسک، بازده و عوامل مختلف بازار آشنایی کافی دارند.

این کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد: سهامداران با سرمایه‌گذاری غیرمستقیم بهتر می‌توانند اکثر ریسک‌های بازار را پوشش دهند و عملا بازده مناسب‌تری را به مرور به دست آورند.

شمس در رابطه با اهمیت افزایش صندوق‌های سرمایه‌گذاری، گفت: طی دوسال اخیر خوشبختانه سازمان بورس اقدامات مناسبی را در راستای توسعه نهاد‌های مالی، ابزار‌ها و صندوق‌های سرمایه‌گذاری انجام داده است.

او افزود: در حال‌حاضر ابزار‌ها و صندوق‌های سرمایه‌گذاری متنوعی به منظور بهره‌مندی تمام سرمایه‌گذاران با سلایق متفاوت در بازار سرمایه راه اندازی شده که در این خصوص می‌توان به صندوق‌های سهامی، درآمد ثابت، کالایی، اهرمی، بخشی و ... اشاره کرد.

این کارشناس بازار سرمایه سرمایه در پایان گفت: تقویت صندوق‌های سرمایه‌گذاری ضمن بهبود سطح معاملات، نقدشوندگی بازار سرمایه را ارتقا می‌بخشد.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده