تاریخ: ۱۱ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۵:۴۱
بازدید: ۱۳۸
کد خبر: ۳۰۸۶۷۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
یک کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد؛

جلوگیری از فراز و فرود سنگین در بورس، با تنوع‌بخشی به صندوق‌های سرمایه‌گذاری

‌می‌متالز - برزو حق‌شناس گفت: اقدام بسیار مناسبی که بعد از اتفاقات سال ۱۳۹۹ در بازار سرمایه ما صورت گرفت، تنوع بخشی به صندوق‌های سرمایه‌گذاری بود. امیدوارم اقدامات این چنینی توسط سازمان بورس ادامه داشته باشد و تنوع‌بخشی صندوق‌های سرمایه‌گذاری به صندوق‌های بیمه و بازنشستگی هم تسری یابد. این اقدام می‌تواند اتفاق بسیار مبارک برای کل اقتصاد ما باشد.

به گزارش می‌متالز، برزو حق‌شناس، کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: اقدام بسیار مناسبی که بعد از اتفاقات سال ۱۳۹۹ در بازار سرمایه ما صورت گرفت، تنوع بخشی به صندوق‌های سرمایه‌گذاری بود.

وی افزود: تعدد و تنوع صندوق‌های سرمایه‌گذاری موجب می‌شود هم از رشد‌های حباب‌گونه (مشابه رشد سال ۱۳۹۹) و هم از ریزش‌های سنگین در بازار سرمایه جلوگیری شود. امیدوارم اقدامات این چنینی توسط سازمان بورس ادامه داشته باشد و تنوع‌بخشی صندوق‌های سرمایه‌گذاری به صندوق‌های بیمه و بازنشستگی هم تسری یابد. این اقدام می‌تواند اتفاق بسیار مبارک برای کل اقتصاد ما باشد.

حق‌شناس با اشاره به مزایای تنوع بخشی به صندوق‌های سرمایه‌گذاری اظهار کرد: این تنوع بخشی موجب می‌شود، رقابت ایجاد شده و علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری، حق انتخاب بیشتری داشته باشند. چنانچه تنوع‌بخشی به صندوق‌های بازنشستگی هم تسری پیدا کرده و این جریان تسریع شود؛ انحصار شکسته شده و اشخاصی که در سنوات آینده بازنشسته خواهند شد، قطعاً منتفع خواهند شد.

وی ادامه داد: با توجه به اخبار مثبتی که در مورد راه‌اندازی صندوق‌های بازنشستگی تکمیلی مطرح شده، می‌توان انتظار داشت مردم انتخاب‌های بیشتری برای سرمایه‌گذاری منابع خود جهت دوران بازنشستگی داشته باشند. همانطور که می‌دانید در حال حاضر صندوق‌های بازنشستگی بزرگ کشور ما با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کنند و شاید از این بابت نگرانی‌هایی وجود داشته باشد. در صورت راه‌اندازی صندوق‌های بازنشستگی تکمیلی توسط بخش خصوصی، با سرمایه‌گذاری مناسب و صحیح منابعی که جذب این صندوق‌ها خواهد شد، می‌توان دوران بازنشستگی مطمئن‌تری برای بازنشستگان سال‌های آینده رقم زد.

تعداد بازدید : 1

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده