تاریخ: ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۱:۳۹
بازدید: ۱۹۵
کد خبر: ۲۶۱۳۲۵

تولید ۲ محصول دانش‌بنیان با ریخته‌گری گریز از مرکز

‌می‌متالز - یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی با توانسته با فناوری و دستگاه ریخته‌گری گریز از مرکز ۲ محصول دانش‌بنیان طراحی و تولید کند.

به گزارش می‌متالز، سیدابراهیم وحدت عضو هیئت‌علمی تمام‌وقت دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت‌الله آملی و مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان کیفیت سازان توسعه صنعت فردا در حاشیه نمایشگاه عصر امید از دو محصول ساخت این شرکت به روش ریخته‌گری گریز از مرکز خبر داد.

وی افزود: این شرکت سال ۱۳۹۴ در مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت‌الله آملی مستقر شد و بلافاصله کارگاه ریخته‌گری این دانشگاه در اختیار این شرکت قرار داده شد و از آن تاریخ تا الآن دو محصول دانش‌بنیان طراحی، تولید و ثبت شدند.

وحدت ادامه داد: محصولات ما که خواص ویژه و منحصربه‌فردی دارند، حداقل می‌توانیم بگوییم در کشورمان برای نخستین‌بار است تولید می‌شوند؛ زیرا با یک دستگاه ریخته‌گری گریز از مرکز ساخته شده‌اند. این محصولات ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارند و نسبت به محصولات مشابه خارجی ارزان‌تر و باکیفیت بالاتری تولید می‌شوند.

عضو هیئت‌علمی تمام‌وقت دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت‌الله آملی گفت: مکاتباتی برای بازار‌های خارجی داشتیم در حال جواب هستیم به‌واسطه معاونت علمی فنی ریاست جمهوری که از شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت می‌کند با روسیه صحبت داشتیم و قرار است چند وقت دیگر با ارمنستان صحبت داشته باشیم و رایزنی‌ها را انجام می‌دهیم.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان کیفیت سازان توسعه صنعت فردا یادآور شد: تقاضا می‌کنم که رویداد عصر امید مستمر باشد و هرچه استمرار بیشتری پیدا کند، کیفیت محصولات ما بالاتر می‌رود.

 رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی با عنوان «عصر امید» به‌منظور معرفی تجهیزات، محصولات، دستاورد‌ها و فعالیت‌های حوزه فناوری و نوآوری دانشگاه با هدف ارائه بستری برای ایجاد کسب‌وکار‌های نوپا و دانش‌بنیانی و فرصتی برای اشتغال دانشجویان در چهلمین سالگرد راه‌اندازی این دانشگاه با شعار ۱۰۰۰ گروه پژوهشی و زیرساخت، ۱۰۰۰ ایده و استارت‌آپ و ۱۰۰۰ شرکت فناور و خلاق از هشتم تا ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ در مصلای تهران برگزار شد.

منبع: خبرگزاری آنا

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده