تاریخ: ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۲:۰۶
بازدید: ۱۴۷
کد خبر: ۲۶۱۱۱۷

تولید نانومواد در مقیاس آزمایشگاهی برای صنایع مختلف

‌می‌متالز - دانشجوی مهندسی شیمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال گفت: محصولات گروه دانش‌بنیان ما شامل نانواکسید روی، نانواکسید آلومینیوم، نانواکسید تیتانیوم و... است که صرفا به یک حوزه وابسته نیستیم و در موارد پزشکی، داروسازی، کشاورزی و... فعالیت داریم.

به گزارش می‌متالز، رضا ولایی دانشجوی مهندسی شیمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال در حاشیه برگزاری رویداد ملی عصر امید در گفتگو با خبرنگار آنا اظهار کرد: گروه دانش‌بنیان ما در حوزه نانومواد فعالیت دارد و در مرکز رشد دانشگاه مستقر هستیم. ۲۵ مورد از نانومواد را تولید و به بازار ارائه می‌کنیم. محصولات ما شامل نانواکسید روی، نانواکسید آلومینیوم، نانواکسید تیتانیوم و... است. صرفا به یک حوزه وابسته نیستیم و در موارد پزشکی، داروسازی، کشاورزی و... فعالیت داریم.

وی ادامه داد: محصولات ما در صنایع و حوزه‌های مختلف کاربرد دارد و علاوه بر فروش با شرکت‌ها، هسته‌ها و استارت‌آپ‌های مختلف همکاری می‌کنیم، اگر ایده یا فرآیند تولیدی داشته باشند یا به دنبال فرمولاسیونی باشند می‌توانیم در بخش پژوهش به آن‌ها کمک کنیم. نانومواد را در مقیاس آزمایشگاهی در آزمایشگاه خودمان سنتز کرده و وارد بازار می‌کنیم. این محصولات به مرحله تجاری‌سازی رسیده و به‌عنوان یک برند در بازار فعالیت می‌کنیم.

این پژوهشگر افزود: رویداد عصر امید فرصتی بسیار خوب و عالی بود؛ چراکه هزاران ایده و محصول به این نمایشگاه آمد که در خیلی از زمینه‌ها می‌توانند با هم نقطه اشتراکی داشته باشند. برای مثال محصولی دارم و شخص دیگری ایده‌ای دارد که به خاطر آن ایده به دنبال محصول من است، غرفه‌ای هم وجود دارد که می‌تواند ایده خودش را با مواد من به اجرا برساند؛ این یعنی تشکیل تیم، یک همکاری و یک دستاورد خوب. بسیار حرکت خوبی بود؛ زیرا می‌تواند فواصل و شکاف‌هایی که بین کار‌ها و ایده‌های مختلف وجود دارد را با ارتباطات، تعاملات و هم‌پوشانی‌هایی که در جریان رویداد اتفاق می‌افتد، پوشش دهد. ما در این رویداد حضور پیدا کردیم تا با استارت‌آپ‌ها و ایده‌های دیگر آشنا شویم. دلیل دیگر آمدن به نمایشگاه یافتن سرمایه‌گذار است تا کار خود را توسعه دهیم و محصول خود را به تولید انبوه برسانیم.

رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی با عنوان «عصر امید» به‌منظور معرفی تجهیزات، محصولات، دستاورد‌ها و فعالیت‌های حوزه فناوری و نوآوری دانشگاه با هدف ارائه بستری برای ایجاد کسب‌وکار‌های نوپا و دانش‌بنیانی و فرصتی برای اشتغال دانشجویان در چهلمین سالگرد راه‌اندازی این دانشگاه با شعار ۱۰۰۰ گروه پژوهشی و زیرساخت، ۱۰۰۰ ایده و استارت‌آپ و ۱۰۰۰ شرکت فناور و خلاق از هشتم تا ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ در مصلای تهران برگزار شد.

منبع: خبرگزاری آنا

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده