تاریخ: ۱۱ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۲۳
بازدید: ۱۶۱
کد خبر: ۲۶۶۰۱۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
همزمان با سراسرکشور:

افتتاح دو طرح بزرگ صنعتی در استان یزد

‌می‌متالز - واحد تولیدی کنسانتره ساغند در اردکان و واحد تولیدی پنل و بلوک‌های اتو کلاو در میبدبا هزینه بیش از دو هزارو ۳۰۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی افتتاح شد.

به گزارش می‌متالز، همزمان با روز ملی صنعت و معدن، با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور واحد تولیدی کنسانتره ساغند به بهره برداری رسید. این واحد تولیدی با سرمایه گذاری بخش خصوصی احداث شده است. بهره برداری دو طرح صنعتی در استان یزد

این کارخانه با تولید سالیانه یک میلیون تن کنسانتره خوراک واحد‌های فولادی کشور را تامین می‌کند.

استفاده از ظرفیت‌های بومی محلی از مهمترین اقدامات این کارخانه در جهت حفظ اشتغال بوده است.

همچنین، امروز یک واحد تولیدی انواع پنل و بلوک‌های سبک اتوکلاو با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور در شهرستان میبد با ۸۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری بخش خصوصی به بهره برداری رسید.

ابوالحسنی معاون عمرانی استاندار در این مراسم گفت: واحد تولیدی انواع پنل و بلوک‌های سبک اتوکلاو با مدرنترین ماشین آلات فعالیت خود را درشهرستان میبد آغاز کرد.

وی گفت: امیدواریم با توجه به برنامه‌های وسیع دولت در ساخت و ساز مسکن که ۵۴ هزار واحد آن درقالب نهضت ملی مسکن در استان یزد قرار است ساخته شود؛ این نوع کارخانه‌ها بتواند زمینه تولید صنعتی ساختمان را دراستان مهیا کند.

وی افزود: با تولیدات این کارخانه‌ها فضا طوری رقم خواهد خورد که ما در تولید مسکن با هزینه کمتر، سرعت بیشتر و مصرف بهینه‌تر انرژی درساختمان سازی، مسکن به صرفه ایی را برای مردم فراهم کنیم.

سجادی پور فرماندار میبد هم گفت:این واحد با تولید ۳۵۰ هزار متر مکعب انواع پنل و بلوک‌های سبک نقش مهمی را در تامین مصالح ساختمانی به ویژه درطرح نهضت ملی مسکن می‌تواند ایفا کند.

فرماندار میبد افزود: ۲۵۰ میلیارد تومان از سرمایه گذاری این واحد صنعتی ریالی و ۱۲ میلیون یورو آن هم ارزی می‌باشد که زمینه اشتغال ۱۲۰ نفر را فراهم کرده است.

محمد ابراهیم خلیلی مدیرعامل این واحد تولیدی گفت: عایق رطوبت، حرارت و برودت، صرفه جویی در انرژی، گاز، سبکی و مقاومت در برابر زلزله از مزایای محصولات تولیدی این واحد صنعتی است.

وی گفت: تولیدات این واحد صنعتی در زمینه مصالح ساختمانی است و روزانه هزار متر مکعب و سالانه ۳۵۰ مترمکعب انواع پنل و بلوک سبک را در دو شیفت کاری و در اندازه‌های مختلف تولید و به بازار صنعت ساختمان عرضه می‌کند.

خلیلی کمبود مواد اولیه و سرمایه درگردش را از مشکلات پیش روی این شرکت دانست.

تعداد بازدید : 1

منبع: خبرگزاری صدا و سیما یزد

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده