تاریخ: ۲۵ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۵۷
بازدید: ۳۰۳
کد خبر: ۲۶۷۳۱۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

چرا واحد‌های صنعتی غیرفعال می‌شوند؟

‌می‌متالز - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از احیا و بازگشت ۲۱۱واحد تولیدی راکد مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور به چرخه تولید در یکصد روز نخست سال‌جاری خبر داد.

به گزارش می‌متالز، علی رسولیان در خصوص آخرین وضعیت عملکرد برنامه احیای واحد‌های صنعتی راکد، اظهار کرد: امسال برای احیا و بازفعال‌سازی یک‌هزار و ۶۰۰واحد تولیدی راکد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور هدف گذاری کرده ایم که با احیای این تعداد واحد، پیش‌بینی می‌شود برای ۲۸‌هزار و ۸۰۰نفر شغل ایجاد شود. وی با اشاره به احیای ۲۱۱واحد راکد مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور از ابتدای امسال تاکنون، عملکرد تحقق این برنامه را ۱۳‌درصد عنوان کرد.

رسولیان در بخش دیگری از سخنان خود به علل غیرفعال بودن واحد‌های صنعتی مجددا راه اندازی‌شده اشاره و اضافه کرد: کمبود نقدینگی (۱۰۸مورد)، فقدان بازار (۳۴مورد)، اختلاف شرکا (هشت‌مورد)، تامین مواد اولیه (هفت‌مورد)، مشکلات قضایی (هفت‌مورد)، تامین ماشین آلات (پنج‌مورد)، مشکلات زیرساختی (دو مورد) و سایر عوامل (۳۹مورد) از مهم‌ترین علل غیرفعال بودن این واحد‌ها به شمار می‌روند. وی میزان سرمایه‌گذاری برای راه اندازی مجدد این واحد‌ها در سراسر کشور را ۱۳‌هزار و ۳۳۸میلیارد ریال عنوان کرد و ادامه داد: استان‌های اصفهان با ۱۹۰واحد، تهران با ۱۶۴واحد و فارس با ۱۲۷واحد، بیشترین عملکرد احیای واحد‌های صنعتی راکد را در این مدت به خود اختصاص داده اند. معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه، تعداد واحد‌های احیاشده به تفکیک رشته‌فعالیت صنعتی را شامل ۵۴واحد در صنایع شیمیایی، ۵۰واحد در صنایع فلزی، ۲۱واحد در صنایع سلولزی، ۱۹واحد در صنایع کانی غیرفلزی، ۱۲واحد در حوزه خدمات، ۹واحد در صنایع برق و الکترونیک و سه‌واحد در صنایع نساجی اعلام کرد.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده