تاریخ: ۲۵ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۰:۱۲
بازدید: ۲۱۳
کد خبر: ۲۶۷۳۴۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
جدی در تشریح نشست امروز کمیسیون صنایع:

اولویت‌های حوزه صنعت و معدن در برنامه هفتم توسعه احصا شد

‌می‌متالز - نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: در نشست امروز اولویت‌های حوزه صنعت و معدن که در برنامه هفتم توسعه باید به آن پرداخته شود، مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش می‌متالز، علی جدی در تشریح نشست امروز (شنبه ۲۵ تیرماه) کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: در نشست امروز گزارش نمایندگان مرکز پژوهش‌های مجلس و اتاق بازرگانی درباره اولویت‌های حوزه‌های صنعت و معدن که در برنامه هفتم توسعه باید به آن پرداخته شود، مورد بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی افزود: براساس گزارش‌های ارائه شده از آنجا که برخی احکام پیش‌بینی شده در برنامه ششم توسعه قابلیت اجرایی نداشت، برنامه هفتم توسعه باید واقع بینانه تنظیم شود.

وی اضافه کرد: نحوه تامین منابع موردنیاز شهرک‌های صنعتی، تعیین تکلیف وظایف بخش خصوصی و دولتی، پرهیز از قیمت گذاری دستوری، حذف رانت‌های پنهان بخش دولتی در حوزه صنایع، رفع ریسک‌های موجود در کسب و کار‌ها به دلیل تغییر نرخ ارز و تورم، ضرورت جایگزین شدن سیستم اعتبارسنجی، پرهیز از ممنوعیت‌های صادراتی از جمله مواد مطرح شده از سوی نمایندگان مرکز پژوهش‌های مجلس و اتاق بازرگانی بود.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده