تاریخ: ۰۱ مرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۱:۲۲
بازدید: ۱۴۰
کد خبر: ۲۶۸۱۵۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
در جریان بازدید رئیس جمهور:

به «هپکو» کمک کنید

‌می‌متالز - کارگران هپکو ابراز امیدواری می‌کنند: بازدید دیروز رئیس جمهور و همینطور وزیر کشور منجر به احیای رونق تولید در این مجموعه قدیمی شود.

به گزارش می‌متالز، در جریان بازدید روز گذشته‌ی رئیس جمهور از هپکو، کارگران این مجموعه، یکسری مطالبات مطرح کردند.

کارگران هپکو می‌گویند: در دیدار رئیس جمهور در خصوص تعیین تکلیف وضعیت سهامداری شرکت صحبت کردیم؛ آخرین جلسه‌ای که با ایشان در قوه قضاییه داشتیم، تصمیم بر این بود که سهام شرکت هپکو به ایمیدرو واگذار شود، اما دولت سهام را به تامین اجتماعی واگذار نمود و در آن مصوبه واگذاری مقرر شد که ۳۷ درصد سهام را مجددا واگذار نماید؛ پیشنهاد کردیم که این ۳۷ درصد را به خاطر نوع تولیدات شرکت هپکو به سازمان ایمیدرو واگذار شود و ۱۷ درصد متعلق به تامین اجتماعی باشد.

کارگران افزودند: در خصوص واردات ماشین آلاتی صحبت کردیم که امکان ساخت آن‌ها در شرکت هپکو وجود دارد، اما متاسفانه از کشور‌های دیگر به صورت دسته دوم وارد می‌شود و اشاره کردیم به رویکرد‌های پیشین ایشان در حمایت از تولید داخل. در عین حال به فقدان سرمایه در گردش در هپکو اشاره کردیم که متاسفانه به این خاطر، شرکت باید منتظر سفارش خرید مشتریان بماند. در صورتی که اگر نقدینگی باشد، تولید روی غلتک می‌افتد و محصولات به بازار عرضه می‌شود.

سخنگوی دولت نیز با اشاره به بدرقه مخصوص رئیسی توسط کارگران هپکو در توئیتی نوشت: احیای هپکو و جلوگیری از واردات محصولات این کارخانه به منظور رونق بیش از پیش تولیداتش، یکی از اولویت‌هاست.

کارگران هپکو با نصب پوستر‌هایی در کارخانه، با مضمون تشکر از رئیسی، به استقبال رئیس جمهور رفتند.

این کارگران ابراز امیدواری می‌کنند: بازدید دیروز رئیس جمهور و همینطور وزیر کشور منجر به احیای رونق تولید در این مجموعه قدیمی شود.

به «هپکو» کمک کنید

منبع: خبرگزاری کار ایران (ایلنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده