تاریخ: ۰۲ مرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۶:۵۳
بازدید: ۳۵۳
کد خبر: ۲۶۸۱۶۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان خبر داد:

شهرک صنعتی اشراق زنجان به خط ریل سراسری می‌پیوندد

‌می‌متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان از اتصال شهرک صنعتی اشراق زنجان به خط ریلی سراسری در شهریور امسال خبر داد و گفت: بر اساس قول مدیر کل راه‌آهن و شرکت شهرک‌های صنعتی استان اتصال شهرک صنعتی اشراق به خط ریل سراسری تا پایان شهریور، بعد از ۱۸ سال به نتیجه مطلوب می‌رسد.

به گزارش می‌متالز، مهندس ناصر فغفوری در جمع خبرنگاران با اشاره به پیگیری‌های انجام شده از سوی استاندار زنجان برای تحقق وعده داده شده در این حوزه، افزود: با اتصال شهرک صنعتی اشراق به خط ریلی، بسیاری از مشکلات حمل و نقل به دلیل موقعیت شهرک صنعتی رفع خواهد شد.

وی با تاکید بر اهمیت اتصال شهرک صنعتی به راه‌آهن، اظهار کرد: علاوه بر شهرک صنعتی اشراق، منطقه ویژه اقتصادی استان نیز در این منطقه قرار دارد.

فغفوری با بیان اینکه حصول این امر سبب ایجاد نگاه متفاوت به منطقه غرب و به نحوی شمال‌غربی استان که جزو مناطق محروم به‌شمار می‌آید، خواهد شد، افزود: یکی از کار‌هایی که باید سریعاً عملیاتی شود، اتصال اولین شهرک صنعتی استان به راه‌آهن سراسری است.

این مسئول با اشاره به ارتباط خط ریل راه‌آهن سراسری استان زنجان به داخل و خارج کشور، اتصال خط ریل را به شهرک صنعتی موجب رونق اقتصادی دانست و ادامه داد: اقدامات خوبی از سوی راه‌آهن شمال‌غرب حاصل شده، کار‌های عمرانی این پروژه توسط شرکت شهرک‌های صنعتی تا ۹۶ درصد انجام و ۴ درصد باقی نیاز است که شهرک هرچه سریع‌تر بارانداز‌ها را نهایی کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به قولی که استاندار زنجان از مدیرکل راه‌آهن شمال‌غرب در خصوص اتمام هرچه سریع‌تر این پروژه گرفته است، بیان کرد: خوشبختانه تجهیزات ریلی وارد استان شده و تا پایان شهریورماه اتصال راه‌آهن را پس از ۱۷ تا ۱۸ سال شاهد خواهیم بود.

وی با اشاره به معضلات عبور کامیون از داخل منطقه کوی فرهنگ، یکی از مزیت‌های این پروژه را رفع مشکل حمل و نقل دانست و ابراز کرد: شرکت‌های همانند راشاکاسپین، شرکت‌های انباری و وابسته ایران‌ترانسفو، سرجین بافت در حمل مواد اولیه اعم از پنیه و کاغذ از طریق خط ریل و همین‌طور مسئله صادرات دیگر مشکلی نخواهند داشت.

این مسئول با بیان اینکه سازمان عامل و منطقه اقتصادی و استان زنجان می‌تواند تا سال آتی ۳.۵ تا ۴ کیلومتر منطقه ویژه اقتصادی را به راه‌آهن وصل کنند، خاطرنشان کرد: منطقه ویژه اقتصادی زنجان جزو انگشت‌شمار مناطق ویژه‌ای خواهد شد که خط ریل و فرودگاه دارد؛ بی‌شک وجود این دو با هم مزیتی برای افزایش رونق اقتصادی در استان خواهد شد.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده