تاریخ: ۰۲ مرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۲:۴۰
بازدید: ۱۱۸
کد خبر: ۲۶۸۶۶۷
سرویس خبر : صنایع کوچک
عضو هیات‌مدیره انجمن صنایع لوازم خانگی:

خروج بازار لوازم خانگی از رکود با جلوگیری از قاچاق کالا

‌می‌متالز - عضو هیات‌مدیره انجمن صنایع لوازم خانگی گفت: جلوگیری از قاچاق کالا مهم‌ترین راهکار خروج بازار لوازم خانگی از رکود است.

به گزارش می‌متالز، علیرضا محمدی‌دانیالی با بیان اینکه ۳۰ تا ۴۰ درصد ارزش بازار لوازم خانگی را کالای قاچاق تشکیل می‌دهد، گفت: با دستور رئیس جمهور برای پیگیری مساله قاچاق و اقدامات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مقابله با این پدیده شوم در دستور کار قرار گرفته است. او گفت: با توجه به تولید لوازم خانگی بیش از میزان نیاز کشور، صادرات این محصولات به ویژه به کشور‌های منطقه و همسایگان، باید به عنوان راهکار دوم در دستور کار قرار گیرد. عضو هیات‌مدیره انجمن صنایع لوازم خانگی افزود: دانش‌بنیان‌شدن صنعت لوازم خانگی، راهکار دیگری است که باعث خروج بازار لوازم خانگی از رکود می‌شود.

صادرات ۳۰۰ میلیون دلاری لوازم خانگی

عضو هیات‌مدیره انجمن صنایع لوازم خانگی ایران یادآور شد: حجم صادرات لوازم خانگی ایران به‌طور متوسط سالانه ۳۰۰ میلیون دلار است و به منظور ارتقای صادراتی باید ضمن عادی شدن روابط تجاری، مناسبات بانکی نیز عادی شود تا تولیدکنندگان با سهولت بیشتری به مبادله کالا پرداخته و پولشان را دریافت کنند. وی همچنین از لزوم افزایش درآمد‌های سرانه مردم در بلندمدت و ارتقای قدرت خریدشان به عنوان راهکار دیگر حل مساله رکود بازار یاد کرد.

تلاش برای دانش بنیان شدن صنعت لوازم خانگی

محمدی‌دانیالی همچنین با اشاره به نام‌گذاری امسال به «تولید؛ دانش بنیان؛ و اشتغال آفرین» تصریح کرد: برای دانش‌بنیان شدن صنعت لوازم خانگی، باید کار اصلی در مراکز علمی و تحقیقاتی انجام شود و همچنین شرکت‌ها برای رشد و توسعه و دانش‌بنیان کردن این صنعت تلاش کنند. وی به تشکیل کانون هماهنگی «دانش، صنعت و بازار لوازم خانگی» با کمک معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در ماه‌های گذشته اشاره کرد و گفت: به این ترتیب، این صنعت گام نخست را در جهت دانش بنیان شدن و استفاده از تحقیقات آکادمیک در مسیر تعالی و تکامل برداشت.

این مقام صنفی خاطرنشان کرد: با تشکیل این کانون، شخصیت‌های آکادمیک و علمی و پژوهشی با بدنه صنعت لوازم خانگی مرتبط خواهند شد که حلقه پایانی آن بازار بوده و مدرنیزه کردن، به روز‌آوری و جهانی سازی این صنعت را در دستور کار خواهد داشت. این انجمن با سه هدف اصلی رشد و توسعه صنعت لوازم خانگی، تاثیرگذاری مثبت بر مجامع و مجاری تصمیم‌گیری و تصمیم سازی و همچنین دفاع از منافع بیش از ۲۵۰ عضو خود فعالیت می‌کند. وی خاطرنشان کرد: این انجمن با تجمیع نظرات کارشناسی فعالان این حوزه و صنعتگران و همچنین پیگیری مشکلات آنها، سعی دارد با ارائه پیشنهاد‌ها و دفاع از برنامه‌ها در نهاد‌های تصمیم‌گیری همچون دولت و مجلس، تاثیرگذاری مثبت داشته باشد.

منبع: دنیای اقتصاد

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده