تاریخ: ۰۸ مرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۸:۴۷
بازدید: ۱۱۷
کد خبر: ۲۶۹۲۶۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام صنعتی استان یزد ۳۵هزار فرصت شغلی ایجاد می‌کند

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت یزد تعداد طرح‌های نیمه تمام صنعتی این استان را یکهزار مورد بیان کرد و گفت: در صورت تکمیل این طرح‌های برای ۳۵ هزار نفر در استان شغل ایجاد می شود.

به گزارش می‌متالز، محمدرضا علمدار یزدی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: میزان پیشرفت فیزیکی این پروژه‌ها متفاوت است در مجموع متوسط پیشرفت آن‌ها حدود ۶۰ درصد می‌باشد و برای اجرای این طرح‌ها ۲۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.

وی از شتاب گیری پیشرفت پروژه‌های صنعتی نیمه تمام استان خرداد و گفت: در ابتدای دولت سیزدهم ۲۸ واحد صنعتی در تملک بانک‌ها بود که ۵۰ درصد این واحد‌ها به چرخه تولید بازگشتند و مشکلات سایر طرح‌ها نیز در حال رفع است و تعداد زیادی از این طرح‌ها تا پایان امسال آماده بهره برداری می‌شود.

علمدار یزدی با بیان اینکه هم اکنون سه هزار و ۲۱۶ واحد صنعتی اقتصادی در سطح استان فعال است افزود: بیش از ۴۰۰ پروانه بهره برداری جدید در استان صادر شده که ۲۷درصد پروانه‌های بهره برداری استان در زمینه صنایع معدنی، کاشی و شیشه است.

وی گفت: در خصوص پروانه‌های بهره برداری صادر شده ۲۵.۶درصد سهم صنایع گروه سلولوزی و ۲۰.۴درصد متعلق به گروه فلزی وبرق و ۱۵.۴درصد سهم گروه نساجی و پوشاک و ۱۱.۶ درصد متعلق به صنایع غذایی و دارویی است.

رییس سازمان صمت استان یزد با بیان ۱۰۳ هزار نفر در واحد‌های صنعتی استان به صورت مستقیم مشغول بکار هستند، تصریح کرد: در سال گذشته بیش از ۸۰۰قلم کالا در استان تولید شد که بیش از ۴۲۰ قلم آن به ۹۰ کشور جهان صادر شده است.

علمدار یزدی خاطرنشان کرد: یزد در زمینه صنعت فولاد، کاشی و نساجی جز استان‌های برتر کشور است به نحوی ۱۵درصد فولاد کشور در این استان تولید و همچنین در زمینه تولید کاشی نیز رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: استان یزد زمینه توسعه صنعت نساجی را دارد و هم اکنون با سهم ۲۷درصدی از تولیدات این صنعت در رتبه دوم کشور قرار دارد.

علمدار یزدی افزود: استان از لحاظ جمعیتی ۱.۳ جمعیت کشور را به خود اختصاص داده، اما از لحاظ تولید محصولات ۴.۴ درصد تولید کشور را داراست که این موضوع یکی از دلایلی است که باعث شده تا یزد را بهشت سرمایه گذاری نامگذاری کنند.

وی در مورد تعداد پروانه بهره برداری معادن استان نیز تصریح کرد: در حال حاضر ۷۰۹ پروانه بهره برداری در سیستم فعال است که این تعداد دارای ۷۶ میلیون تن ذخیره معدنی و ۱۴ هزار نفر اشتغال زایی را به دنبال داشته است.

رییس صمت یزد در زمینه معدن مس دره زرشک شهرستان تفت نیز گفت: پروانه بهره برداری این معدن در سال ۱۳۷۸ صادر شده که به دلایل مختلف سال‌ها به تعویق افتاد، براساس مصوبه شورای تامین تا زمانی مباحث مطرح شده در ارتباط با ملاحظات زیست محیطی این معدن حل نشود، اجازه فعالیت ندارند.

وی خاطر نشان کرد: طی یکسال گذشته هیچ واحد صنعتی در استان یزد تعطیل نشده است و وضعیت تولید در استان خوب است.

یزد از استان‌های مهم معدنی و صنعتی کشور است که در زمینه تولید کاشی و فولاد از استان‌های برتر کشور محسوب می‌شود.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده