تاریخ: ۰۸ مرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۸:۱۵
بازدید: ۵۸۵
کد خبر: ۲۶۹۲۸۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
درهمایش اصناف، صنعتگران و معدنکاران استان زنجان مطرح شد؛

سربازان صنعت و تولید کشور نیازمند یاری هستند؛ نه مستحق از پشت خنجر خوردن/ ضرورت رفع مشکلات صنایع استان در سطوح ملی

‌می‌متالز - رئیس خانه صنعت و معدن استان زنجان با اشاره به وجود جنگ اقتصادی در کشور، تاکید کرد: سربازان صنعت و تولید کشور مستحق از پشت خنجر خوردن نیستند و نیازمند یاری هستند.

به گزارش می‌متالز، شنبه (۸ مرداد) همایش بزرگ خانواده اصناف، صنعتگران و معدنکاران استان زنجان با حضور مسوولان و نمایندگان مردم زنجان در مجلس به مناسبت گرامیداشت روز صنعت و معدن و اصناف در سالن همایش‌های حمایت از بیماران سرطانی مهرانه زنجان، برگزار شد.

ناصر فغفوری، رئیس صمت استان زنجان، با اشاره به اهمیت توسعه و رونق اقتصادی استان با استفاده ازپتانسیل‌ها و مواد معدنی و صنایع استان، اظهار داشت: در صدد رونق بخشی اقتصادی در راستای رعایت مسائل زیست محیطی و توسعه عدالت اجتماعی، هستیم.

وی با بیان اینکه دراین زمینه اقداماتات ویژه خواهیم داشت، افزود: تعداد واحد‌های فعال و غیر فعال استان احصا شده است در این خصوص شاهد اشتغالزایی ۸۰۰ نفری در ۴۰ واحد غیر فعال بودیم که با تلاش بی وقفع مسوولین استان به چرخه صنعت استان بر گشتند.

رئیس صمت استان زنجان، با بیان اینکه مجوز راه اندازی ظرفیت‌های خالی واحد‌های تولیدی نیز اخذ شده و توانایی شروع فعالیت را دارند، ادامه داد: در راستای راه اندازی واحد‌های صنعتی و تولیدی در منطقه غرب زنجان تلاش می‌کنیم.

فغفوری، با اشاره به راه اندازی واحد‌های تولیدی مهم در غرب زنجان و مناطق کمتر توسعه یافته صنعتی که تا به امروز با وجود قابلبت‌های صنعتی و تولیدی صنعتگران و معدنکاران استان زنجانمغفول مانده بود ند، تصریح کرد: برای اولین بار در هفته دولت از خط انتقالی آب و فاضلاب و پسماند صنعتی استان برای استفاده در صنایع زنجان بهره برداری خواهد شد.

وی، با اشاره به راه اندازی و اتصال خط ریلی کشور به شهرک‌های صنعتی اشراق و علی آباد و شهرستان‌های دارای شهرک صنعتی، یادآورشد: این اقدامات آتی موجب سرعت گیری ورونق اقتصادی استان خواهد شد.

فغفوری، با اشاره به اجرای و بهره برداری پروژ‌های مهم صنعتی در استان، تصریح کرد: کار‌های باقیمانده زیادی در این خصوص داریم که از ظرفیت بخش خصوصی بهره خواهیم بود.

وی، تشکیل کارگروه تعامل کشاورزی استان و مصوبات استانی سفر رئیس جمهور به استان را با تحقق ۱۳ مصوبه، خاطر نشان شد: شاهد همراهی مطلوب اصناف در این حوزه هستیم.

به گفته رئیس صمت استان زنجان، در زمان شیوع کرونا ویروس در کشور و استان تاثیر ات مخربی در حوزه صنایع و اصناف را شاهد هستیم.

سجاد نباتچیان، رئیس خانه صنعت و معدن استان زنجان نیز در ادامه این همایش با اشاره به نبود حمایت‌های مالی از مجموعه‌های صنعتی استان و اخذ ما لیات بر ارزش افزود: بسیاری از صنعتگران با گرفتن ۹ درصد ارزش افزوده از خریدار دچار مشکلات جبران ناپذیر شدند و خریداران تمایلی برای خرید محصولات ندارند.

وی، با بیان اینکه در برخی موارد دولت خود مالیات را برای خرید‌های خود پرداخت نمی‌کند، ادامه داد: اجرای قانون سخت و زیادن آور نیز ضربه مهلکی به صنعتگران دراین دوره وارد کرده است.

نباتچیان، با اشاره به حل نشدن مشکلات صنعتگران استان و کشور و بوجود آمدن مشکلات جدید برای صنعتگران، تصریح کرد: واحد‌های تولیدی همچنان با این قانون‌های دست و پا گیر مواجه است.

این فعال صنایع استان زنجان، با اشاره به حذف مشوق‌های صادراتی، تاکید کرد: ارزش گذاری کالا‌ها با دلار جدید ۲۵ هزار تومانی در واقع با حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی ۲۰ برابر افزایش داشته است.

وی، با اشاره به افزایش ۵۷ درصدی دستمزد‌ها، گفت: این مبالغ از جیب صنعتگران خارج می‌شود بنا به دلیل تورم و گرانی در جامعه افاقه‌ای نیز نسبت به زندگی کارگران ندارد.

رئیس خانه صنعت و معدن استان زنجان، با بیان اینکه ما اعتقاد داریم که مسوولان حوزه صنعت و تولید حتی بیشتر از خود آن‌ها از مشکلات صنعتگران با خبرهستند، تاکید کرد: تحریم‌ها نیز دراین زمینه مزید بر علت هستند و صنعتگران دارای مشکلات مشابه زیادی با تحمل ضربه‌های سنگین و جبران ناچیز در حال فعالیت هستند.

نباتچیان، با اشاره به وجود جنگ اقتصادی در کشور، تاکید کرد: سربازان صنعت و تولید کشور نیازمند یاری هستند نه از پشت خنجر زدن.

به گفته وی، مشکلات صنعتگران زنجان مشکلات ملی است که باید به دست مسوولان در سطوح ملی رفع شود.

منبع: خبرگزاری کار ایران (ایلنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده