تاریخ: ۰۵ مرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۰:۰۷
بازدید: ۷۸
کد خبر: ۲۶۹۳۷۶

معاون وزیر صمت از اختصاص هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان خبر داد

‌می‌متالز - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی با تاکید بر حمایت از شرکت‌های دانش بنیان گفت: هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان و بنگاه‌های خرد پرداخت می‌شود.

به گزارش می‌متالز، «علی رسولیان» روز چهارشنبه در حاشیه ستاد ارتباط مردمی رییس جمهور در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به تازگی تفاهم نامه‌ای با بانک ملی در راستای تامین مالی شرکت‌های دانش بنیان و بنگاه‌های خرد منعقد شده است.

وی با اشاره به آماده شدن طرح حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در وزارت صمت خاطرنشان کرد: بسته ویژه‌ای برای استقرار شرکت‌های دانش بنیان در شهرک‌های صنعتی پیش بینی شده که معافیت از شرکت در مزایده و واگذاری زمین به صورت اقساط طولانی برخی از این بسته‌های حمایتی است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: یکی از موضوعات مهم نیاز‌های فناورانه کشور و تامین و تهیه آن توسط شرکت‌های دانش بنیان است و تاکنون ۴۰۰ نیاز فناورانه شناسایی و به جای واردات از کشور‌های دیگر در داخل و توسط شرکت‌های دانش بنیان تولید شده است.

رسولیان از ایجاد پردیس‌های دانش بنیان در شهرک‌های صنعتی کشور خبر داد و افزود: از سال گذشته نقاطی از شهرک‌های صنعتی برای اجرای این طرح شناسایی و در این خصوص با وزارت علوم تفاهم نامه منعقد شده است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی با اشاره به تامین زیرساخت‌های مورد نیاز شهرک‌های صنعتی کشور در سفر‌های رئیس جمهوری گفت: در سفر مقام عالی دولت به استان همدان حداقل ۴۰۰ میلیارد تومان در این راستا اختصاص یافته است.

وی تصریح کرد: این مبلغ برای ایجاد ۶ پست برق در شهرک‌های صنعتی با هدف تامین برق و جبران کمبود انرژی واحد‌های صنعتی در نظر گرفته شده است.

رسولیان تامین آب مورد نیاز صنایع از محل پساب را از برنامه‌های در دست اقدام شرکت شهرک‌های صنعتی عنوان کرد و گفت: در سفر‌های استانی هیات دولت اعتباراتی برای انتقال و بازچرخانی آب پیش بینی شده است.

به گزارش ایرنا، آیت الله رییسی رییس جمهور در سی امین سفر استانی دولت روز پنج شنبه (فردا) ۶ مردادماه جاری به دارالمومنین و دارالمجاهدین همدان سفر می‌کند.

دیدار عمومی با مردم شهرستان‌های کبودرآهنگ و همدان، بازدید از برخی طرح‌ها و پروژه ها، دیدار با نخبگان، شورای اداری استان، بازدید سرزده و در نهایت نشست خبری از جمله برنامه‌های رییس جمهور در سفر به استان همدان است.

همچنین بر اساس برنامه ریزی ها، وزیر کشور در شهر همدان، وزیر جهاد کشاورزی در ملایر، وزیر آموزش و پرورش در نهاوند، وزیر علوم در اسدآباد، وزیر میراث فرهنگی و گردشگری در تویسرکان، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در کبودرآهنگ، رییس سازمان محیط زیست در شهرستان بهار، وزیر ورزش و جوانان در فامنین و وزیر بهداشت نیز در شهرستان‌های رزن و درگزین حضور یافته و علاوه بر دیدار مستقیم با مردم و بازدید از طرح‌ها و بررسی مشکلات و مسایل، نتیجه کار را برای جمع بندی و تصمیم گیری در جلسه شورای اداری استان همدان با حضور رییس جمهور، بیان می‌کنند.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) همدان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده