تاریخ: ۲۵ مهر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۶:۳۲
بازدید: ۱۲۰
کد خبر: ۲۷۷۳۳۹
سرویس خبر : آهن و فولاد
مدیر اجرای پروژه‌های جنبی و پشتیبانی فولاد مبارکه خبر داد؛

پیشرفت ۹۳ درصدی پروژه احداث سالن رنگ و سندبلاست تعمیرگاه مرکزی فولاد مبارکه

‌می‌متالز - مدیر اجرای پروژه‌های جنبی و پشتیبانی فولاد مبارکه گفت: پروژه احداث سالن رنگ و سندبلاست تعمیرگاه مرکزی با ۹۳ درصد پیشرفت در آستانه بهره‌برداری قرارگرفته است.

به گزارش می‌متالز، پروژه احداث سالن رنگ و سندبلاست تعمیرگاه مرکزی با ۹۳ درصد پیشرفت در آستانه بهره‌برداری قرارگرفته است.

مدیر اجرای پروژه‌های جنبی و پشتیبانی فولاد مبارکه با اعلام خبر فوق گفت: عملیات طراحی و اجرای این پروژه به همراه تجهیزات مربوطه از سوی مدیریت اجرای پروژه‌های جنبی و پشتیبانی واحد اجرای پروژه‌های ساختمان و محوطه‌سازی و به درخواست واحد محیط‌زیست و واحد تعمیرگاه مرکزی به‌عنوان بهره‌بردار با همکاری مهندسی کارخانه در دستور کار قرار گرفته است.

مهران سعیدی گفت: در این پروژه شرکت مهندسی تامکار به‌عنوان پیمانکار، شرکت فنی و مهندسی فولاد مبارکه به‌عنوان دستگاه نظارت و شرکت فراتحقیق سپاهان به‌عنوان مشاور طرح مشارکت داشته‌اند.

وی زمان آغاز عملیات اجرایی این پروژه را از سال ۱۳۹۸ اعلام و اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود با توجه به پیشرفت ۹۳ درصدی، در آبان ماه ۱۴۰۱ به بهره‌برداری برسد. این در حالی است که در ۳۱ فروردین‌ماه ۱۴۰۱ تست‌های راه‌اندازی و بهره‌برداری انجام شده است.

در همین زمینه محمود صداقت‌نسب مدیر تعمیرگاه مرکزی با تأکید بر اینکه در جریان احداث این سالن، تمهیداتی اتخاذ و تجهیزاتی به کار گرفته شده است که بتوان ریزدانه‌های و ماسه‌های ناشی از فرایند سندبلاست را مجددا جمع‌آوری و در سیکل عملیات استفاده کرد، خاطرنشان کرد: تا پیش از احداث این سالن، عملیات سندبلاست و رنگ‌آمیزی تجهیزات خطوط در فضای باز انجام می‌شده که مشکلات خاص خود را به همراه داشت و با اجرای این پروژه گام مؤثری در مسیر بهبود محیط کار و کاهش هزینه‌ها برداشته می‌شود.

وی ادامه داد: سالن مذکور در مجاورت سایت آبی ماشین ۵ فولادسازی قرارگرفته است. ابعاد سالن این پروژه به طول ۴۴ متر و عرض ۲۱.۵ متر است که شامل سالن‌های بارانداز، سندبلاست و رنگ است.

مهدی حاجی احمدی رئیس اجرای پروژه‌های ساختمانی و محوطه‌سازی فولاد مبارکه نیز در تشریح بخش‌ها و تجهیزات مختلف این سالن گفت: سالن مذکور شامل تجهیزاتی از قبیل غبارگیر خشک با

۲ فن جمعا به ظرفیت۲۷۰هزار مترمکعب، هواساز دمش گرم با هوادهی ۲۰ هزار cfm جهت استانداردسازی دمای سالن رنگ، ۲ دستگاه جرثقیل سقفی ۲۰ تنی، درب‌های رول‌آپ، سیستم حمل و جداسازی و تاور شارژ مجدد سندبلاست، ترانسفرکار ۵۰ تنی جهت شارژ قطعات اسکلت فلزی به سالن‌های مذکور و تابلوی MCC با قابلیت کنترل فرایندهاست.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده