تاریخ: ۲۵ مهر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۵۵
بازدید: ۱۲۲
کد خبر: ۲۷۷۴۰۰
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
شیردل:

مسوولان صدای قشر کارگری را بشنوند

‌می‌متالز - مدیر مجتمع صنعتی آلیاژ پردازش پارسه گفت: امروزه باید امنیت روانی و اشتغال کارگران تامین شود چرا که اگر این مهم محقق نشود، شاهد یک ابرچالش در بحث کارگری خواهیم بود لذا ضرورت دارد تا رسانه‌ها و مسوولان صدای قشر کارگری را بشنوند.

به گزارش می‌متالز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، استفاده از فناوری‌های روز دنیا برای رسیدن به خودکفایی در تولید برای کاهش وابستگی به دیگر کشور‌ها سیاستی است که سال‌ها در دستور کار بخش‌های مختلف صنعتی، دانشگاهی و ... قرار گرفته و تاکنون دستاورد‌های خوبی نیز در پی داشته است.

در این بین رسیدن به تولید محصولات استراتژیک که عمدتا وارداتی نیز است، تأثیر بسزایی در رشد اقتصادی کشور دارد.

این خود کفایی در صنعت فولاد و آلومینیوم بسیار محسوس است و در یک نمونه مجتمع صنعتی" آلیاژ پردازش پارسه " در زمینی به مساحت ۸۵۰۰ متر مربع، در فاز نخست فعالیت خود را در سال ۱۳۹۸ با هدف رونق تولید و تامین داخلی تجهیزات ابزار دقیق مورد نیاز صنایع فلزات از جمله صنایع فولاد، مس، آلومینیوم و همچنین صادرات محصولاتی با رعایت استاندارد‌های کیفی بین المللی آغاز کرد.

برنامه‌های این مجموعه در راستای جلوگیری از خروج ارز از کشور، آموزش دقیق نیرو‌های متخصص، نظم و یکپارچگی سیستم و کنترل کیفیت محصولات در جهت تولید محصول نهایی با کیفیتی مطلوب مصرف کنندگان تدوین شده‌اند.

این مجموعه با تولید محصولات در سه بخش صنعت گام برداشته است که از جمله تولید انواع ترموکوپل‌های دما، انواع پراب‌های اکسیژن، انواع کابل‌های جبران ساز درونی و بیرونی و لوازم جانبی اندازه گیری پارامتر‌های متالورژیکی صنایع فلزی کشور است.

این مجموعه در نظر دارد که با افتتاح فاز دوم در سال آتی به تولید سنسور‌های حرارتی در صنعت نفت و گاز کشور و رونق هر چه بیشتر تولیدات داخلی و گسترش عرصه صادرات بپردازد.

مدیر مجتمع صنعتی آلیاژ پردازش پارسه در خصوص ظرفیت اشتغالزایی این مجموعه نیز گفت: خوشبختانه با راه‌اندازی فاز نخست زمینه اشتغال ۴۰ نفر بصورت مستقیم و غیرمستقیم فراهم شده است.

محمد شیردل با اشاره به قرارداد‌های داخلی با اکثر صنایع فلزی کشور، از صادرات محصولات تولید شده به کشور‌های عراق و ارمنستان خبر داد و گفت: در آینده مصولات شرکت مرتبط با صنایع نفت و گاز نیز راه اندازی خواهد شد و شاهد توسعه این مجموعه هستیم.

او با بیان اینکه دغدغه‌های اقتصادی نیروی کار بزرگترین معضل امروز صنعت است، گفت: بخش زیادی از فارغ التحصیلان ما تنها دارای مدرک دانشگاهی هستند، اما در حوزه اجرا و عمل در صنعت همیشه مشکل دارند که نیازمند بازنگری و ارتباط دقیق‌تر صنعت با دانشگاه در حین تحصیل افراد است.

مدیر مجتمع صنعتی آلیاژ پردازش پارسه در ادامه با اشاره به مشکلات کارگران، گفت: امروزه باید امنیت روانی و اشتغال کارگران تامین شود چرا که اگر این مهم محقق نشود، شاهد یک ابرچالش در بحث کارگری خواهیم بود لذا ضرورت دارد تا رسانه‌ها و مسوولان صدای قشر کارگری را شنیده و سازمان‌های دولتی چتر حمایتی خود را منطبق با نیازمندی‌ها و شرایط جاری کشور به روز کنند.

شیردل با اشاره به اینکه فارغ التحصیلان زیادی وارد صنعت می‌شوند و کمبود نیروی کار ساده در این حوزه محسوس است، یادآور شد: فراهم کردن نیروی خوب برای مجموعه‌های صنعتی مشکل است و از طرفی هم بیش از آنچه در قالب دستمزد به نیروی کار پرداخت شود باید صرف مالیات و بیمه شود.

او تاکید کرد که ابرچالش حوزه صنعت نیروی کار و کارگر است که در آینده خود را بیشتر نشان می‌دهد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده