تاریخ: ۲۶ مهر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۷:۵۳
بازدید: ۱۴۱
کد خبر: ۲۷۷۴۷۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

خودباوری صنعتی و بومی‌سازی در هپکو / مدیریت هپکو، الگویی برای عبور از بحران

‌می‌متالز - شکوفایی و احیای دوباره هپکو، فرمول و الگویی برای رونق همه واحد‌هایی است که از خصوصی سازی و تحریم‌ها به فرجامی بحران زده رسیده‌اند و در وضعیت انحلال یا بی رونق قرار گرفته‌اند.

به گزارش می‌متالز، کمتر کسی هست که در یک دهه گذشته نام هپکو و مشکلات مترتب بر آن که حاصل خصوصی سازی غلط این شرکت بود را به خاطر نداشته باشد.

در دهه یاد شده، بیش از ۱۰ مدیرعامل و تیم مدیریتی که عمدتا با این صنعت نا آشنا بودند، مسوولیت این شرکت را به عهده گرفتند؛ اما متاسفانه موفق به راه اندازی مجدد این شرکت نشدند.

بعد از فراز و نشیب‌های بسیار مدیریتی، با تصمیم جهادی رئیس وقت قوه قضاییه (ابراهیم رئیسی) در خلع ید سهامداران نااهل و سپردن سکان مدیریتی آن به تیم مدیریتی که در گذشته دوران طلایی هپکو را رقم زده بودند، مجددا بارقه امید در این صنعت مادرتخصصی درخشش گرفت و با حمایتی که سازمان تامین اجتماعی به عنوان سهامدار عمده از شرکت مذکور و تیم مدیریتی آن داشت، برگ دیگری بر کتاب خودباوری صنعتی و بومی این کشور افزوده شد.

در دو سال گذشته، مدیران هپکو وعده تولید ماشین آلات معدنی سنگین را به جامعه صنعتی کشور دادند که این وعده در ابتدا و با توجه به مشکلات عدیده شرکت برای بسیاری از مسوولان و فعالان این حوزه غیر قابل باور بود؛ اما در اقدامی بسیار ارزنده و پرافتخار، شرکت هپکو در چهاردهمین نمایشگاه نمایشگاه سنگ ایران در محلات، محصولات وعده داده شده را در معرض دید عموم قرارداد و ثابت کرد که حلقه مفقوده بسیاری از مشکلات کشور، مدیریت آشنا و مسلّط به حوزه مربوطه است.

بهره‌مندی از مدیرانی که در یک صنعت استخوان خورد کرده‌اند، سبب می‌گردد که سازمان، وقت خود را برای آموزش مدیری که قرار است راهکار رفع بحران ارائه دهد، هدر ندهد.

امروز در استان شاهد شکوفایی هپکو و رونق این شرکت پس از سال‌ها انتظار هستیم، شرکت هپکو، محصولات سنگین معدنی را که حتی در دوران طلایی تولید خود نیز در سبد تولیدات خود نداشت به بازار عرضه کرده است؛ این در حالی است که شرایط امروز کشور به جهت تحریم‌های بین المللی به هیچ وجه قابل قیاس با سال‌های دهه ۸۰ که اکثر برند‌های معتبر در کشور حضور فعال داشتند نمی‌باشد، و تولید این محصولات کیفی و منحصر به فرد، نشان از بلوغ و توانمندی مدیران، کارشناسان و کارگران تلاشگر و غیرتمند شرکت هپکو دارد.

به جرات می‌توان گفت، شکوفایی و احیای دوباره هپکو، فرمول و الگویی برای رونق همه واحد‌هایی است که از خصوصی‌سازی و تحریم‌ها به فرجامی بحران زده رسیده‌اند و در وضعیت انحلال یا بی‌رونق قرار گرفته‌اند.

منبع: خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده