تاریخ: ۲۷ مهر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۰۹
بازدید: ۱۰۰
کد خبر: ۲۷۷۹۹۶
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

افزایش قیمت آلومینیوم درپی فشار‌های شرکت آلکوا بر دولت بایدن مبنی بر منع ورود آلومینیوم از روسیه

‌می‌متالز - با توجه به تشدید جنگ در اوکراین، شرکت آلکوا دولت بایدن را تحت فشار قرار داده تا مانع از ورود آلومینیوم روسیه به خاک ایالات‌متحده شود.

به گزارش می‌متالز، پس از انتشار این خبر، قیمت آلومینیوم در تاریخ ۱۳ اکتبر، ۳ درصد افزایش یافت. خبر‌های منتشر شده حاکی از آنست که کاخ سفید به‌دنبال راه‌حل مؤثر برای جلوگیری از ورود آلومینیوم روسیه به خاک ایالات‌متحده است. به‌گفته‌ی مسئولین امر، این تصمیمات شامل منع فروش محصولات شرکت روسی روسال در ایالات‌متحده خواهد بود.

از زمان حمله روسیه به اوکراین، صحبت‌های بسیاری در زمینه عملکرد ایالات‌متحده نسبت به روسیه مورد انتقاد بوده است. بسیاری معتقدند که جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات‌متحده، عملکرد ضعیفی نسبت به روسیه داشته و تحریم‌ها و فشار‌های اعمال‌شده بر روسیه کافی نیست. یکی از مهم‌ترین ساختار‌های اقتصادی روسیه، شرکت روسی روسال است که بزرگترین تولیدکننده آلومینیوم اولیه خارج از چین محسوب می‌شود.

از چندین ماه قبل و با حمله به اوکراین، دولت بایدن نفت واردشده از روسیه و همچنین سایر منابع انرژی واردشده از روسیه به ایالات‌متحده را تحریم کرد. در ماه مارس سال جاری، تمامی منابع انرژی وارداتی از روسیه به ایالات‌متحده مسدود شد لکن ترس از افزایش قیمت اقلام مصرفی آلومینیومی مانع از تحریم واردات این فلز از روسیه به داخل ایالات‌متحده گردید.

فلز آلومینیوم علاوه بر استفاده در صنایع خودروسازی، هواپیماسازی و به‌عنوان فلزی پرکاربرد در ساختمان‌های مسکونی نیز به کار گرفته می‌شود.

شرکت آلکوا علاوه بر اینکه خواستار منع ورود آلومینیوم روسیه به ایالات‌متحده است، خواهان حذف آلومینیوم روسیه از لیست بورس فلزات لندن نیز می‌باشد.

منبع: باشگاه آلومینیوم

عناوین برگزیده