به گزارش میمتالز، شهریار افندیزاده درباره نشست با معاون وزیر حملونقل فدراسیون روسیه اظهار کرد: با تکمیل مسیر راه آهن آستارا- رشت در کریدور شمال - جنوب در کشور میتوان آستارا را به یکی از مراکز اصلی لجستیک کشور تبدیل کرد.
وی افزود: با توجه به اینکه خطآهن بندر کاسپین - رشت در حال احداث است میتوان هاب رشت را نیز به عنوان مرکز لجستیکی دیگری تعریف کرد. به این ترتیب کالای ترانزیتی روسیه و آذربایجان از طریق ریل و دریا به ایران وارد شده و سپس به آبهای آزاد جنوب برای ارسال به هند و چین منتقل میشود.
وی یادآور شد: برای ساخت خط راهآهن رشت– آستارا مبنای عرض استاندارد خط یعنی ۱۴۳۵ میلیمتر ملاک عمل قرار گرفته و از دو جبهه کاری ابتدا و انتهای مسیر ۱۶۲ کیلومتری عملیات اجرایی آغاز شده است.
افندیزاده تاکید کرد: سرعت در عملیات اجرایی این خط دارای اهمیت بسیار زیادی برای کشور جمهوری اسلامی ایران است و در صورتی که کشور روسیه قصد مشارکت در ساخت این خط داشته باشد باید هرچه سریعتر تمایل خود را به صورت یک برنامه عملیاتی نشان دهد.
در انتهای نشست مجازی معاون حملونقل وزیر راه و شهرسازی در جمعبندی مطالب با اذعان به اهمیت تکمیل این خط در اسرع وقت از طرف روسی خواست تا چگونگی و نحوه سرمایهگذاری آن کشور را به ایران اعلام کند.
منبع: خبرگزاری تسنیم