تاریخ: ۱۸ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۷:۵۹
بازدید: ۱۶۶
کد خبر: ۲۸۰۰۰۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

معدن کاران در کهگیلویه و بویراحمد تسهیلات خرید ماشین آلات می‌گیرند

‌می‌متالز - به گفته مدیرکل سازمان صمت کهگیلویه و بویراحمد در راستای توسعه معدن‌کاری و نوسازی ماشین آلات معدنی تسهیلات با سود ۱۲ درصد پرداخت می‌شود.

به گزارش می‌متالز، مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت این استان با اعلام این خبر افزود: معدن کاران این استان می‌توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی www.iranmico.com خود اطلاعات خود را ثبت و مدل دستگاه درخواستی را انتخاب کنند.

روزبهان از حمایت‌ها و مشوق‌های سرمایه گذاری در بخش معدنی این استان خبر داد و بیان کرد: معدن کارانی که شرایط راه اندازی معدن را داشته باشند، می‌توانند پس از صدور مجوز‌های لازم درخواست خرید ماشین آلات مورد نیاز برای این کار را به این سازمان بدهند.

مدیرکل سازمان صمت این استان با بیان اینکه بعد از ارزیابی فعالیت‌های اقتصادی به لحاظ فنی، تثبیت وضعیت اشتغال، افزایش بهره وری و افزایش تولید معدن کاران برای تامین تجهیزات به صندوق فعالیت‌های معدنی معرفی می‌شود، اضافه کرد: این تسهیلات ۱۸ درصد است و اگر معدن کاران به فعالیت‌های خودشان به خوبی عمل کنند سود این تسهیلات به ۱۲ درصد تغییر پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه این تسهیلات با نرخ ۱۲ درصد، تنفس ۶ ماهه و بازپرداخت ۴۲ ماهه برای معدنکاران در نظر گرفته شده است، بیان کرد: خرید سه مدل بیل مکانیکی، سه مدل لودر چرخ لاستیکی، یک مدل بلدوزر و دو مدل تراک معدنی تولید داخل (شرکت هپکو) از مهمترین این ماشین آلات است.

روزبهان یادآور شد: انعقاد قرارداد پس از بررسی و ارزیابی درخواست‌های ثبت شده توسط صندوق صورت می‌پذیرد و مدت زمان تحویل دستگاه ها، از زمان عقد قرارداد بین ۵ تا ۱۲ ماه (متناسب با زمان ثبت نام) و پس از واریز پیش پرداخت (۲۰ درصد مبلغ) توسط متقاضی خواهد بود.

مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد حداکثر مبلغ تسهیلات پرداختی را ۸۰ درصد مبلغ کل دستگاه مورد تایید عنوان کرد و ادامه داد: در حال حاضر ۷۶ فقره پروانه بهره‌برداری معتبر معدن در استان وجود دارد که از این تعداد ۴۶ معدن فعال و مابقی غیرفعال و یا در حال تجهیز هستند.

او ظرفیت استخراج اسمی سالیانه این معادن رابیش از پنج میلیون تن نام برد و گفت: با استخراج واقعی بیش از ۲.۵ میلیون تن در سال فعالیت می‌کنند.

روزبهان ارزش سرمایه گذاری معادن موجود استان کهگیلویه و بویراحمد بیش از ۸۸۰ میلیارد ریال با اشتغالزایی ۸۲۰ نفر نام برد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده