تاریخ: ۱۹ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۶:۴۹
بازدید: ۱۰۴
کد خبر: ۲۸۲۰۷۱

بررسی پروژه‌های عمرانی اصفهان با حضور وزیر راه و شهرسازی/ قطار سریع‌السیر اصفهان-تهران، بر ریل سرعت

بررسی پروژه‌های عمرانی اصفهان با حضور وزیر راه و شهرسازی/ قطار سریع‌السیر اصفهان-تهران، بر ریل سرعت
‌می‌متالز - وزیر راه و شهرسازی در نشست با مجمع نمایندگان استان اصفهان به بحث و بررسی در خصوص تکمیل راه آهن تندرو تهران-قم- اصفهان و دیگر پروژه‌های عمرانی استان اصفهان پرداخت.

به گزارش می‌متالز، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در نشست با مجمع نمایندگان استان اصفهان که با حضور مدیر عامل شرکت راه آهن، معاون حمل ونقل، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل ونقل کشور و معاون سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای و معاون مسکن و ساختمان برگزار شد به موضوعات حوزه مسکن و شهرسازی و حمل ونقل استان اصفهان رسیدگی کرد.

استاندار استان اصفهان و مدیر کل راه و شهرسازی این استان نیز در این نشست به بیان موضوعات مورد نظر در این استان پرداختند.

بررسی پروژه‌های عمرانی اصفهان با حضور وزیر راه و شهرسازی/ قطار سریع‌السیر اصفهان-تهران، بر ریل سرعت
مهران زینلیان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان با اشاره به اینکه در این نشست اهم پروژه‌های بزرگ استان با حضور وزیر راه و شهرسازی به بحث و تبادل نظر گذاشته شد، اظهار کرد: پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان، قم، تهران از جمله مهمترین پروژه‌هایی بود که در این نشست مطرح شد.

وی افزود: با توجه به اختلاف نظر‌هایی که بین شرکت راه آهن و شرکت زیرساخت وجود داشت، مقرر شد شرکت زیرساخت مانند گذشته به عنوان متولی اصلی، پروژه را راهبری کند و شرکت راه آهن نیز بر روند اجرای پروژه نظارت داشته باشد. با این تصمیم و با توجه به مکاتبه وزارت راه به بانک مرکزی امیدواریم مشکل تمدید ال سی پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان- قم- تهران حل شود و عملیات اجرایی با سرعت پیش رود.

زینلیان موضوعات مرتبط با نهضت ملی مسکن را از دیگر موضوعات مطرح در این نشست عنوان کرد و گفت: در این خصوص باتوجه به مشکلاتی که در حوزه دستگاه‌های خدمات‌رسان بود، مقرر شد از طریق ظرفیت‌های داخلی استان و فروش املاکی که اداره راه و شهرسازی در اختیار دارد (تا سقف حدود دو هزار میلیارد تومان) برای تأمین زیرساخت‌ها استفاده شود که کمک قابل توجهی در کنار سایر اعتبارات دولت خواهد بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: برخی موضوعات مرتبط با پروژه‌های راه و شریانی استان نیز در این نشست مطرح و مقرر شد برخی از این پروژه‌ها از منابع داخلی استان تأمین اعتبار شوند.

بررسی پروژه‌های عمرانی اصفهان با حضور وزیر راه و شهرسازی/ قطار سریع‌السیر اصفهان-تهران، بر ریل سرعت
وی بیان کرد: در خصوص پروژه‌های آزاد راه شرق و راه اصلی خور_طبس نیز مقرر شد بخشی که در استان اصفهان است از ظرفیت ماده ۵۶ تأمین اعتبار شود و توسط بانک ملی ۳۹۰ میلیارد تومان در مجموع به این دو پروژه به عنوان اعتباری پرداخت شود تا بتوانند فعالیت خود را انجام دهند.

لازم به ذکر است، راه‌آهن سریع‌السیر قم- اصفهان قسمتی از کریدور راه‌آهن تهران- قم – اصفهان، اولین راه‌آهن سریع‌السیر کشور و یکی از راه‌آهن‌های کم نظیر در سطح منطقه است.

طول کل مسیر پروژه قطار سریع‌السیر تهران- قم- اصفهان ۴۱۰ کیلومتر و طول مسیر قم- اصفهان ۲۴۵ کیلومتر است و از جمله اهداف اجرای راه‌آهن تهران- قم – اصفهان کاهش زمان سفر، دسترسی بهتر به شهر‌ها و قطب‌های صنعتی، اشتغال‌زایی، کاهش مخاطرات در زمینه بروز سوانح و کاهش آثار نامطلوب زیست محیطی است.

منبع: خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده