تاریخ: ۰۵ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۴۵
بازدید: ۶۴۰
کد خبر: ۲۸۹۹۶۹
سرویس خبر : انرژی
مدیرکل صمت همدان مطرح کرد؛

استفاده از پساب شهری در شهرک صنعتی ویان

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان همدان از تکمیل چرخه فولاد، سنگ آهن، کنستانتره در سال آینده خبر داد و گفت: بهره‌گیری از پساب شهری در شهرک صنعتی ویان مورد توجه بوده است.

به گزارش می‌متالز، احمد شانیان در جلسه هم اندیشی با فعالان این حوزه با بیان اینکه کمیته تخصصی ذیل گروه مطالبه گران تشکیل شود و حرفه‌ای‌تر کار را پیش ببرد، بیان کرد: امنیت اطلاعات برای صنایع بسیار مهم است باید دید شاخص توسعه فناوری ما کجاست؟

وی به برگزاری همایش هوش تجاری در حوزه فناوری اطلاعات اشاره‌کرد و افزود: در سال‌جاری به حوزه برندسازی ورود کرده و شناسایی برند برتر استان مورد تاکید بود به شکل تخصصی انجام می‌شود.

مدیرکل صمت استان همدان راهیان پیشرفت بازدیدی از واحد‌های تولیدی انجام خواهد شد.


حمایت از جوانان در امور مدیریتی


احمد شانیان مردمی کردن اقدامات را اصل اولیه عنوان کرد که مورد توجه مقام معظم رهبری است و ادامه داد: نقش دولت تسهیل‌گری و حمایت است و باید گفت حوزه اقتصاد و تولید اولویت کشور است.

وی با اظهار اینکه تا پایان سال‌جاری بالای ۵۰ درصد مدیران سازمان صمت دهه‌ی ۶۰ خواهند بود، خاطرنشان‌شد: دولت جوان انقلابی باید با حضور و وجود جوانان طی مسیر کن اگر این قشر و نخبگان پای کار آورده نشوند در چند سال آینده شکل مدیر خواهیم داشت.

رئیس سازمان صمت استان همدان بیان کرد: از افرادی کار آفرین واقعی دفاع می‌کنیم، اما تصمیم گیرنده نیستیم.

شانیان با اعلام اینکه از سال گذشته غیر از محصولات کشاورزی، صنایع تبدیلی کشاورزی نیز به جهاد کشاورزی واگذار شد، خاطر نشان شد: در خصوص جلوگیری از خام فروشی با دانشگاه بوعلی قراردادی منعقد شد تا ظرفیت استان با رویکرد صنایع معدنی شناسایی شده و طرح مطالعاتی جامع در حال انجام است.


استفاده از پساب شهری در شهرک صنعتی ویان


وی از تکمیل چرخه فولاد، سنگ آهن، کنستانتره در سال آینده خبر داد و افزود: بهره‌گیری از پساب شهری در شهرک صنعتی ویان مورد توجه بود و در دهه فجر دو کارخانه فولاد با اشتغال ۱ هزار نفر کلنگ زنی می‌شود.

شانیان در خصوص نیروگاه خورشیدی نیز این‌گونه بیان کرد: باید از سمت وزارت نیرو پیگیری شود و چرا که دیکر استفاده از نیروگاه خورشیدی قطعی برق نخواهند داشت.


بحث اشتغال و سرمایه گذاری


مدیرکل صمت استان همدان از فعالیت ۱۸ دستگاه در بحث اشتغال و سرمایه گذاری خبر داد و افزود: شهرک‌های صنعتی تخصصی صنایع معدنی در دستور کار است و شهرک صنعتی سیر به جد پیگیری می‌شود.


احیای واحد‌های تولیدی


وی با اعلام اینکه ۱۲۰۰ واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری در استان فعالیت دارند، تصریح‌کرد: ۱۰۰ واحد صنعتی و معدن درطی سال گذشته و امسال احیا شد.

شانیان با تاکید بر اینکه احیای معدن کار سختی است، اضافه کرد: ۱۰۰ واحد معدنی بنا به دلایلی از جمله اختلاف با شرکا و.. تمایل به بازگشت ندارند.

وی به بحث آموزش اشاره کرد و ادامه داد: آمادگی داریم تا دوره‌های آموزشی به همراهی سایر دوستان برگزار شود و در فصای صنعت گران نیز این ظرفیت وجود دارد.

مدیرکل صمت استان همدان با اظهار اینکه در تسهیلات روستایی بالای ۹۰۰ درصد رشد داشته‌ایم، اضافه کرد: سعی شده این فرایند ادامه داشته باشد تا افراد بیشتری جذب کار شوند.

شانیان به دو روستای لتگاه و کردآباد به عنوان برند تولید پوشاک و جوراب اشاره کرد و ادامه داد: تولید اسباب بازی در فامنین و خیاطی در دستجردی پیشنهاد شده و صمت به عنوان تسهیل‌گری پای کار است.


رشد ۱۱۲ درصدی صادرات صنعت


مدیرکل صمت استان همدان به رشد ۱۱۲ درصدی صادرات صنعتی نسبت مدت مشابه سال گذشته اشاره کرد و افزود: در صنایع معدنی ۳۴۰ درصد رشد وجود داشته است.

شانیان با اعلام اینکه مهمترین رکن صنعت این است که اتاق بازرگانی فعال‌تر شود، افزود: پتروشیمی ابن سینا سال آینده راه اندازی می‌شود.

گفتنی است مقرر شد تور صنعتی بازدید از احیای واحد‌های صنعتی با فعالان این حوزه و رسانه‌های استان برگزار شود.

منبع: خبرگزاری مهر

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده