تاریخ: ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۲:۲۸
بازدید: ۱۷۴
کد خبر: ۲۹۲۶۰۳
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

جنگ فلزی آمریکا و روسیه شروع خواهد شد؟

‌می‌متالز - مالیات سنگین بر آلومینیوم روسیه می‌تواند عرضه نیکل ایالات‌متحده را تهدید کند.

به گزارش می‌متالز، تحلیلگران اظهار کردند که اگر ایالات‌متحده مالیات‌های شدیدی را بر واردات آلومینیوم از روسیه اعمال کند، روسیه احتمالا صادرات فلزات کلیدی مانند نیکل و پالادیوم را محدود خواهد کرد.

در حالی که آلومینیوم روسیه تنها بخش کوچکی از منابع ایالات‌متحده را به خود اختصاص می‌دهد، نیکل برای صنعت هوافضا و باتری‌های وسایل نقلیه الکتریکی حیاتی است. در همین حال، پالادیوم یک جزء کلیدی برای اتوکاتالیست در خودرو‌های بنزینی است.

داده‌ها نشان می‌دهد که نزدیک به ۱۱ درصد از ۹۲ هزار و ۶۲۴ تن نیکل وارداتی ایالات‌متحده در سال گذشته از روسیه بوده و محموله‌های پالادیوم روسیه با ۲۰ تن، نزدیک به ۳۵ درصد از واردات ایالات‌متحده را تشکیل می‌دهند.

ایالات متحده در تلاش برای افزایش فشار بر روسیه در مورد جنگ در اوکراین، در نظر دارد مالیات واردات آلومینیوم روسیه را به ۲۰۰ درصد افزایش دهد.

آلومینیوم روسیه توسط شرکت روسال تولید می‌شود که حدود ۶ درصد از عرضه جهانی را به خود اختصاص می‌دهد. تام پرایس، تحلیلگر لیبروم گفت: هیچ سود واقعی در هدف قراردادن این جریان تجاری وجود ندارد. اگر چنین تعرفه‌ای اعمال شود، بازار‌ها باید منتظر واکنش روسیه و احتمالاً محدودیت‌هایی برای سایر فلزات حیاتی صادر شده به ایالات‌متحده باشند.

بر اساس گزارش رویترز، واردات آلومینیوم و آلیاژ‌های خام ایالات‌متحده از روسیه به ۱۹۱ هزار و ۸۰۹ تن یا تقریباً ۴.۴ درصد از بیش از ۴.۴ میلیون تن کل در سال گذشته، در مقایسه با ۸.۹ درصد سال ۲۰۱۸ و ۱۴.۶ درصد سال ۲۰۱۷ رسید.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده