تاریخ: ۰۱ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۱:۰۸
بازدید: ۵۴۳
کد خبر: ۲۹۲۹۱۸
سرویس خبر : اجتماعی
رستمی خبر داد:

کمک ۳۰۰ میلیون تومانی صنعت‌گران، معدن‌کاران و اصناف استان چهارمحال و بختیاری به زلزله‌زدگان خوی

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به آغاز پویش تکریم، ایثار و کمک به شهرستان کوهرنگ، از کمک ۳۰۰ میلیون تومانی صنعت‌گران، معدن‌کاران و اصناف این استان برای زلزله‌زدگان خوی خبر داد.

به گزارش می‌متالز، «سجاد رستمی» مدیرکل صمت استان چهارمحال و بختیاری از آغاز پویش تکریم، ایثار و کمک برای امدادرسانی به روستائیان شهرستان کوهرنگ خبر داد و گفت: در این پویش اقلام مورد نیاز مردم تامین و در بین آن‌ها توزیع می‌شود.

وی افزود: در این پویش و با مشارکت صنعت‌گران، فعالان حوزه معدن و اصناف، نه تنها اقلام اساسی و مواد غذایی مورد نیاز مردم روستا‌های شهرستان کوهرنگ که در پی بارش سنگین برف متحمل آسیب‌هایی شده‌اند، تامین می‌شود، بلکه ماشین‌آلات برف‌روبی از بخش معدن نیز به مناطق اعزام و در پاکسازی معابر استفاده می‌شود.

مدیرکل صمت استان چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در بارش سنگین برف به تعدادی از کارگاه‌های تولیدی مستقر در شهرستان کوهرنگ نیز آسیب وارد شده که در حال برآورد خسارت و اعلام آن به ستاد مدیریت بحران استان هستیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: فعالان اقتصادی استان از جمله صنعت‌گران، معدن‌کاران و اصناف تاکنون ۳۰۰ میلیون تومان کمک برای زلزله‌زدگان خوی اهدا کرده‌اند.

رستمی همچنین یادآورشد: در حال حاضر در این استان ۹۲۶ واحد صنعتی در حال فعالیت است که ۳۶ واحد از این مجموعه واحد‌های بزرگ و دارای اشتغال بالای ۱۰۰ نفر و ۳۲ واحد متوسط با اشتغال بین ۵۰ تا ۱۰۰ نفر و بقیه واحد‌های صنعتی کوچک هستند.

آغاز طرح نظارتی نوروز در چهارمحال و بختیاری

از سوی دیگر، طرح نظارتی ویژه نوروز در استان چهارمحال و بختیاری آغاز شده و تا ۱۵ فروردین‌ماه سال آینده و در سه مرحله ادامه دارد که ۸۰ اکیپ بازرسی در این ایام، نظارت مستمر بر فعالیت اصناف خواهند داشت.

در مرحله نخست، نظارت بر خدمات فنی اصناف، قالیشویی‌ها، رستوران‌ها، آرایشگاه‌ها، بنگاه‌های اتومبیل، آپاراتی‌ها، دفاتر مسافرتی، شرکت‌های حمل و نقل مسافر برون شهری و مجموعه‌های بین راهی تشدید می‌شود.

مرحله دوم این نظارت‌ها بر واحد‌های صنفی عرضه کننده کیف، کفش، منسوجات و ... انجام می‌شود و مرحله سوم آن، نظارت بر لوازم خانگی، موبایل و لوازم جانبی آن است.

اجرای طرح‌های ضربتی نظارتی با هدف ایجاد بستر لازم جهت رعایت حقوق مصرف‌کنندگان از جمله نظارت بر واحد‌های مشمول اجرای طرح نصب برچسب قیمت تولیدکننده بر کالا‌های مصرفی، اجرای طرح‌ها و برنامه‌های ویژه بازرسی در خصوص مبارزه با عرضه کالای قاچاق در سطح عرضه، رصد و پایش مستمر انبار‌ها و مراکز نگهداری کالا از طریق سامانه‌های برخط جامع انبار‌ها و جامع تجارت و همچنین حضور فیزیکی بازرسی به منظور جلوگیری از تخلف عرضه کالا‌های موردنیاز بازار و مبارزه با احتکار کالا از دیگر برنامه‌های طرح نظارتی نوروز است.

چهارمحال و بختیاری دارای ۴۳ هزار و ۵۹۰ واحد صنفی است که از این تعداد ۸ هزار و ۲۷۸ واحد صنفی تولیدی، ۲۳ هزار و ۳۴۰ واحد صنفی توزیعی، ۷ هزار و ۳۶۱ واحد صنفی خدمات فنی و ۴ هزار و ۶۱۱ واحد صنفی خدماتی هستند.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده