تاریخ: ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۱:۲۹
بازدید: ۱۲۰
کد خبر: ۲۹۳۶۹۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
سرپرست اداره کل صمت کهکیلویه و بویراحمد:

بالغ بر ۱۱۴ هزار فقره بازرسی از واحد‌های صنفی استان طی ۱۱ ماهه سال جاری انجام شد

‌می‌متالز - سرپرست اداره کل صمت استان کهکیلویه و بویراحمد از انجام بالغ بر ۱۱۴ هزار فقره بازرسی از واحد‌های صنفی استان طی ۱۱ ماهه سال جاری خبر داد.

به گزارش می‌متالز، «کریم روزبهان» سرپرست اداره کل صمت استان کهکیلویه و بویراحمد گفت: طی ۱۱ ماهه امسال و در راستای کنترل و نظارت بر بازار استان با انجام ۱۱۴ هزار و ۵۳۶ فقره بازرسی از صنوف مختلف استان و تعداد ۳ هزار و ۳۵۱ پرونده تخلف برای اصناف متخلف صنفی، تشکیل شد.

وی افزود: در حوزه اداره مشارکت‌های مردمی و شکایات نیز تعداد گزارشات ستاد خبری، تعداد ۱۵۲۹ فقره به سامانه ۱۲۴ واصل شده که از این تعداد ۱۲۴۳ مورد به‌صورت کتبی و تحت وب انجام گرفته که در این زمینه رشد ۷۸ درصدی داشته‌ایم.

سرپرست اداره کل صمت استان کهکیلویه و بویراحمد در ادامه تاکید کرد: پیگیری پرونده‌های صنفی فوق منجر به تشکیل ۱۹۵ میلیارد و ۴۱۷ میلیون ریال شده که جهت رسیدگی بیشتر به مراجع ذیصلاح ارجاع شد. همچنین در این بازه زمانی تعداد یک هزار و ۶۹۱ موردگشت مشترک با نهاد‌های همکار و نظارتی در حوزه‌های مختلف نیز صورت پذیرفته است.

وی با اشاره به اینکه در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز، تعداد ۶ هزار و ۸۵ فقره بازرسی انجام که منجر به تشکیل ۹۰ فقره پرونده قاچاق به ارزش ۴۷۲ میلیون و ۵۰ هزار ریال شده، اضافه کرد: در حوزه اداره مشارکت‌های مردمی و شکایات نیز تعداد گزارشات ستاد خبری، تعداد ۱۵۲۹ فقره به سامانه ۱۲۴ واصل شده که از این تعداد ۱۲۴۳ مورد به‌صورت کتبی و تحت وب انجام گرفته که در این زمینه رشد ۷۸ درصدی داشته‌ایم.

روزبهان همچنین گفت: همشهریان گرامی در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی، مراتب را به سامانه ستاد خبری ۱۲۴ اداره کل صمت گزارش تا به شکایات آن‌ها رسیدگی شود.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده