تاریخ: ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۳۱
بازدید: ۲۰۰
کد خبر: ۲۹۴۶۶۹
سرویس خبر : اجتماعی

لیگ دسته اول والیبال/ گل‌گهر با اقتدار قهرمان شد/ چادرملو در جایگاه دوم ایستاد

‌می‌متالز - تیم گل‌گهر سیرجان با اقتدار حریف قدرتمند خود را شکست تا عنوان قهرمانی سری A لیگ دسته یک مردان سال ۱۴۰۱ را به دست آورد.

به گزارش می‌متالز، سی‌ویکمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های سری A دسته یک مردان ایران که از روز دوشنبه ۲۱ شهریورماه با حضور ۲۲ تیم آغاز شده بود، عصر امروز (شنبه ۱۳ اسفند) با برگزاری دیدار نهایی به پایان رسید.

در فینال این مسابقات که دویست و سیزدهمین جدال این دوره از رقابت‌ها بود، تیم‌های چادر ملو اردکان و گل‌گهر سیرجان برای کسب جام سی‌ویکم به مصاف هم رفتند و شاگردان محمدرضا دامغانی در تیم سیرجان با پیروزی سه بر صفر مقابل حریف، عنوان قهرمانی را به دست آوردند.

تیم چادرملو اردکان در سه ست متوالی این مسابقه و با امتیاز‌های ۲۵ بر ۲۰، ۲۵ بر ۲۱ و ۲۵ بر ۲۳ مغلوب حریف شد تا به مقام نایب قهرمانی این رقابت‌ها اکتفا کند. اردکانی‌ها در این مسابقه تلاش مضاعفی برای شکست حریف داشتند، اما در مجموع نتوانستند از سد محکم گل‌گهر عبور کنند.

امیر طلوع کیان و علی‌اصغر حاجی‌کاظمی ناظران فنی و داوری این مسابقه بودند که به مدت ۸۹ دقیقه طول کشید.

وحید پورکاشیان، حامد آقابراری و محمدرضا درفش کاویان نیز قضاوت این دیدار را به ترتیب به عنوان داور اول، داور دوم و داور ویدئوچک برعهده داشتند که ۱۰۰ تماشاگر داشت.

دکتر محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال، میلاد تقوی دبیرکل، مصطفی کارخانه، مسئولان دو باشگاه گل‌گهر و چادر ملو و … از جمله تماشاگران ویژه این دیدار بودند.

با توجه به درخواست باشگاه‌های رازین پلیمر و دخانیات مبنی بر برگزار نشدن دیدار رده‌بندی و بررسی تمامی شرایط موجود و در راستای حمایت از باشگاه‌ها به ویژه حمایت از حضور بخش خصوصی، دیدار رده‌بندی این مسابقات برگزار نشد و سازمان لیگ عنوان سومی مشترک را برای هر دو تیم درنظر گرفت.

تیم‌های گل‌گهر سیرجان و چادر ملو اردکان با حضور در فینال سری A لیگ دسته یک مردان سال ۱۴۰۱، سهمیه لیگ برتر مردان سال ۱۴۰۲ را نیز دریافت کرده بودند.

تیم ملی والیبال نوجوانان ایران که در سال ۲۰۲۲ نایب قهرمان آسیا شد، با حمایت شمس و به منظور حضور شایسته در رقابت‌های قهرمانی نوجوانان جهان ۲۰۲۳ در این مسابقات حضور یافت و در پایان مرحله مقدماتی با هفت برد و ۲۴ امتیاز در جایگاه ششم گروه یک قرار گرفت و به مرحله پلی‌آف صعود نکرد.

تیم‌های درنا ارومیه، شمس، مقاومت بسیج، نصر امید، توپکا بابلسر، مس سونگون، کندوان شمال نور، زرین اسکان میاندوآب، عقاب نهاجا، طلوع سیپد باران انزلی و ملوان تهران در گروه الف مرحله گروهی این رقابت‌ها با هم مسابقه دادند.

در گروه ب نیز رازین پلیمر، مس شهر بابک، رعد پدافند هوایی، والیبال میبد، گل‌گهرسیرجان، دخانیات، افق قم، چادرملو اردکان، مهر ماه اسپادانا اصفهان، شهرداری شهریار و فولاد مبارکه سپاهان تیم‌های شرکت کننده در مسابقات بودند.

تیم‌های زرین اسکان میاندوآب و بسیج یزد دیگر تیم‌های مرحله مقدماتی بودند که در پایان دور رفت مرحله مقدماتی از حضور در مسابقات انصراف و از دور برگشت کناره‌گیری کردند.

روز ۱۵ بهمن ماه و در پایان مرحله گروهی تیم‌های عقاب نهاجا، مس سونگون، نصر امید و کندوان شمال نور در جایگاه‌های اول تا چهارم گروه یک قرار گرفتند و به مرحله بعد صعود کردند.

در گروه دوم مسابقات نیز تیم‌های چادر ملو اردکان، گل‌گهر سیرجان، رازین پلیمر و دخانیات صعودشان به مرحله یک چهارم نهایی قطعی شد، اما این تیم‌ها در مرحله یک چهارم نهایی موفق به شکست حریفان خود در دو مسابقه متوالی شدند تا چهار تیم از یک گروه به مرحله نیمه‌نهایی صعود کردند.

رازین پلیمر و دخانیات نیز در مرحله نیمه‌نهایی به ترتیب مغلوب چادر ملو اردکان و گل‌گهر سیرجان شدند تا به رتبه سومی مسابقات اکتفا کنند.

در پایان دیدار فنیال، مراسم اختتامیه و اهدای جام و مدال تیم‌های اول تا سوم سری A لیگ دسته یک مردان برگزار می‌شود تا این مراسم گواهی بر پایان ۱۷۲ روز تلاش ۲۲ تیم در این رقابت‌ها در چارچوب ۲۱۳ دیدار باشد.

منبع: خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده