تاریخ: ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۹:۳۶
بازدید: ۱۲۱
کد خبر: ۲۹۴۹۱۰
سرویس خبر : آهن و فولاد

برگزاری هم اندیشی صنفی با موضوع افزایش بی رویه قیمت فولاد

‌می‌متالز - حامد ضیایی رئیس هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سازه‌های فولادی ایران گفت: انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سازه‌های فولادی ایران پیرو بحرانی که برای کل صنعت سازه فولادی کشور پیش آمده با این افزایش قیمت ها، جلسه اضطراری تشکیل دادند.

به گزارش می‌متالز، برنامه پنجره اقتصاد رادیو اقتصاد با حضورحامد ضیایی رئیس هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سازه‌های فولادی ایران به موضوع هم اندیشی صنفی با موضوع افزایش بی رویه قیمت فولادپرداخت.

سوال: هم اندیشی صنفی با موضوع افزایش بی رویه قیمت فولاد در حال برگزاری است، امروز از ساعت ۱۵ تا ۱۸ در محل هتل اسپیناس پالاس در حال برگزاری است. این هم اندیشی به میزبانی انجمن تولید کنندگان و صادر کنندگان سازه‌های فولادی در حال برگزاری است؟

ضیایی: بله، انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سازه‌های فولادی ایران پیرو بحرانی که برای کل صنعت سازه فولادی کشور پیش آمده با این افزایش قیمت ها، این جلسه را به صورت اضطراری تشکیل داده و تمام مدیران عامل در جریان موضوع هستند، خیلی هایشان در جلسه حاضرند در کل کشور از شهر‌های مختلف، از یزد، از مازندارن، از اقصی نقاط کشور آن‌هایی که توانستند، اصفهان، حضور دارند، از مشهد، قم و آن‌هایی هم که نتوانستند پیگیر قضیه هستند تا ببینیم که چه می‌شود کرد. چون با این افزایش‌های بی رویه که اتفاق افتاده اصلا امکان کارکردن برای همکاران ما و پاسخگویی به قراردادهایشان وجود ندارد و هم اشتغال ۵۰ هزار نفر در کل صنعت سازه در خطر است و هم این که پروژه‌ها زمین بماند ضررش هم برای مردم و هم برای دولت و کشور است.

سوال: از مراجع ذیصلاحی که حضور دارند در این نشست هم اندیشی هم برای ما بفرمایید.

ضیایی: فعلا این نشست، نشست صنفی هست از مراجع ذیصلاح کسی در این جا با این که اطلاع رسانی شده، فعلا حضور ندارد، ولی وزارت صمت را ما حتما در جریان خواهیم گذاشت و پیگیری خواهیم کرد و نتیجه را به اطلاعشان خواهیم رساند و همین طور در این یکی دو ماه اخیر مکاتبات فراوانی با بورس کالا داشتیم، با فولادساز‌ها داشتیم، با وزارت صمت داشتیم و ما فریادمان را زدیم، حالا گوش شنوا انشاالله که باشند.

سوال: فکر می‌کنم موفقیت‌های دیگری هم این انجمن داشته و این اتفاقی هم که امروز شاهدش هستیم نشست هم اندیشی صنفی هم در ادامه موفقیت‌های قبلی این صنف باشد در جهت اجرای طرح جهش مسکن یادم هست که نشست صنفی هم برگزار شده بود و نامه‌ای هم تعداد زیادی امضا کرده بودند، فعالان در این صنف خطاب به همکاران بلندپایه کشور، چنین اتفاقی را برای همین نشست هم در نظر دارید یا نه؟ چیزی فراتر هدفتان است؟

ضیایی: بله، امیدواریم بالاخره ما بازوی اجرایی دولت و حکومت هستیم، ما سازندگان، مخصوصا در صنعت سازه فولادی زیرساخت‌های کشور را می‌سازیم، چه مسکن مردم باشد، چه پل باشد، چه سازه فرودگاه باشد، چه ریل راه آهن و سازه‌ی ایستگاه راه آهن باشد، بدون این‌ها امکان پروژه‌های عمرانی کشور نیست و اگر عقب بیفتد حتما باز بار تورمی خواهد داشت، بخاطر این که حتما افزایش قیمت به پروژه‌های خوابیده می‌خورد، ما داریم همفکری می‌کنیم و نتیجه را حتما به گوش مسئولین کشور خواهیم رساند و بعد از آن هر نتیجه‌ای بگیریم دوباره می‌توانیم با شما در میان بگذاریم که مردم کشورمان هم در جریان نتیجه امر قرار بگیرند. ما تلاشمان را می‌کنیم، ما نمی‌توانیم از کار بنشینیم، ما هم در زمینه تولید داخل و زیرساخت‌های کشور و هم در زمینه صادرات، ظرفیت‌های بسیار بالایی داریم، توان اشتغال زایی بسیار بالایی داریم، امیدواریم در داخل که این مسئله قیمت فولاد با این که بسیار غیرمنطقی است هیچ نهاده فولاد تغییر نکرده، قیمت رفته بالا، بتوانند مسئولین تصمیمی برایش بگیرند، از آن طرف هم مسائل صادراتی را حل کنند که ما بتوانیم به همه کشور‌ها که قابل رقابت هست این سازه فولادی ما، سازه مان را صادر کنیم و اشتغال بیشتری برای هموطنان مان ایجاد بکنیم، همین الان با ترکیه برای بازسازی زلزله در ارتباط هستیم، امیدواریم که مسئولان هم کمک کنند که این اتفاق بیفتد. مخصوصا سازه فولادی که بواسطه اجرای استانداردش در کارخانه‌های این صنف در کشور ثابت کرده که بهتر می‌تواند در مخاطرات همچون زلزله پاسخگوی ایمنی مردم باشد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

عناوین برگزیده