تاریخ: ۰۹ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۶:۰۴
بازدید: ۵۵۴
کد خبر: ۲۸۶۰۸۳
سرویس خبر : آهن و فولاد
در گفتگو با «می متالز» مطرح شد:

حمایت از بخش خصوصی الزامی است

‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت سبلان سوله کاران معتقد است باید برای توسعه صنعت سازه‌های فولادی از بخش خصوصی حمایت شود.

به گزارش می‌متالز، محمد حبیبی مدیرعامل شرکت سبلان سوله کاران و عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سازه‌های فولادی ایران، در گفتگو با خبرنگار «می متالز» اظهار کرد: یازدهمین دوره همایش سازه‌های فولادی با همکاری انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سازه‌های فولادی ایران، تعاونی توسعه سازه فولاد ایرانیان (تسفا) و انجمن علمی سازه‌های فولادی برگزار شد. هدف اصلی از برگزاری این کنفرانس آن است که کارفرمایان ما با یکدیگر آشنا شده و از کارفرمایان جدید این صنف دعوت شود تا از تجارب کارخانه‌های قدیمی و باسابقه بازدید کنند.

وی در ادامه با اشاره به مجموعه خود، بیان کرد: بنده در این صنف سابقه ۳۱ ساله دارم، به اصطلاح باید گفت بنده با آهنگری بزرگ شده ام. کارخانه‌ای که امروز در اختیار داریم در شهرک صنعتی صفادشت است و مجموعه‌ای بالغ بر ۳۵ هزارمتر مربع با تجهیزات به روز دنیا و تکنولوژی‌های برتر سازه های فلزی مشغول به فعالیت است. این مجموعه برای اجرای کار‌های پتروشیمی، پالایشگاهی و ساختمان‌های بلند مرتبه فعالیت دارد. در ۲ سال اخیر پروژه‌هایی که داشتیم باید به قطعه یک آزاد راه تهران - شمال اشاره کرد که ۸۰ درصد پل‌های فلزی آن را ما انجام داده ایم. همچنین ساختمان کمیسیون مجلس شورای اسلامی و ساختمان کتابخانه ملی مجلس شورای اسلامی که آن‌ها را نیز ما انجام داده ایم.

حمایت از بخش خصوصی الزامی است

حبیبی تصریح کرد: اخیرا در منطقه عسلویه پروژه پتروشیمی کیمیای خاورمیانه را انجام داده ایم که بزرگ‌ترین پتروشیمی خاورمیانه محسوب می‌شود. همچنین پروژه دیگر پتروشیمی دنا بود که سازه‌ها و استراکچر آن را تقریبا به طور کامل انجام داده ایم. پروژه دیگری نیز در اواخر سال گذشته در دهدشت داشتیم. در کنار این موارد ساختمان‌های ۱۵ تا ۴۲ طبقه را در تهران و استان‌های دیگر در دستور کار داریم.

وی درباره استاندارد‌های ضروری در این حوزه بیان کرد: سازه‌های فلزی به گمان از همان ابتدا طبق آیین نامه استانداردی که در مبحث‌های ساختمانی قرار دارد، ساخته می‌شود. همچنین طبق استاندارد ایزو ۳۸ و ۳۴ تولید می‌شوند. در واقع این استاندارد‌ها اجرا می‌شود، اما به هر حال کارفرمایان باید از کارخانه‌های معتبر سازه انتخاب کنند و به کیفیت تجارب کارخانه‌ها دقت کنند.

حبیبی اضافه کرد: بیشترین کارخانه‌هایی که در این بخش فعالیت دارند از استاندارد‌های متعددی برخوردار هستند.

وی درباره قیمت در بازار نیز بیان کرد: متاسفانه در دهه اخیر مشکلی که گریبان گیر صنف سازه‌های فلزی و صنف‌های دیگر شده موضوع قیمت است. در حوزه سازه‌های فولادی و فلزی بیس (پایه و اساس) کار ساختمانی ورق فولادی است. به عبارت دیگر متریالی که برای پروژه‌ها استفاده می‌شود از ورق فولادی بوده و بی ثباتی اقتصادی در قیمت ورق موجب ورشکسته شدن بالغ بر ۵۰ کارخانه در سه الی ۴ سال گذشته شده است. اگر به فرمایشات رهبری توجه داشته باشیم و به بخش خصوصی اهمیت بدهیم شاهد ریشه کنی فقر و بیکاری خواهیم بود. برای این موضوع نیز باید از بخش خصوصی حمایت شود. متاسفانه در دهه اخیر برای بخش خصوصی اهمیتی قائل نشده اند.

گفت و گو از علیرضا جعفری نژاد

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده