تاریخ: ۱۳ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۴:۳۹
بازدید: ۴۸۹
کد خبر: ۲۸۶۶۲۵
سرویس خبر : آهن و فولاد
در گفتگو با «می متالز» مطرح شد:

عدم ثبات قیمتی اصلی‌ترین مشکل تولیدکنندگان سازه‌های فولادی

‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت Aran Sage عنوان کرد: عدم ثبات در قیمت‌ها قرارداد‌های جاری را با مشکل جدی مواجه کرده است.

به گزارش می‌متالز، اکبر فتح اللهی مدیرعامل شرکت Aran Sage و نایب رییس هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سازه‌های فولادی ایران، در گفتگو با خبرنگار «می متالز» با اشاره به همایش سازه‌های فولادی، اظهار کرد: همایش خوبی برگزار شد و با دوستان دیدار داشتیم تا راهکار‌ها را شناسایی کنیم.

وی با اشاره به مهم‌ترین موضوعات مطرح شده در همایش گفت: بحث‌های علمی در حوزه استاندارد‌ها انجام گرفت. همچنین مشکلات تولیدکنندگان مطرح شد و برخی دوستان در حوزه تامین مواد اولیه در نمایشگاه حضور داشتند که توانستیم به صورت مستقیم با آن‌ها صحبت کنیم. در این دیدار‌ها نقطه نظرات و خواسته‌ها را اعلام کردیم.

فتح اللهی در ادامه با اشاره به شرکت Aran Sage نیز تصریح کرد: این شرکت در مجموعه‌ای به وسعت ۱۰۰ هزار متر یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان سازه‌های فولادی است. این مجموعه دارای کارخانه نما نیز هست که پروژه برج میلاد از مجموعه کار‌های این شرکت است. همچنین در بخش‌های ساختمانی بزرگ‌ترین پروژه‌هایی که از نظر کمیت و کیفیت بسیار مهم بودند را انجام داده و آخرین آن پروژه بیمارستان آتیه غرب بود که حدود ۳۴ هزار تن در زمان محدود توسط شرکت انجام گرفت. بخش تجهیزات صنعتی را داریم که تاور‌های پتروشیمی، برج‌های صبا نیرو و توربین‌های بادی را انجام داده است. همچنین تجهیزاتی که کارخانه‌های فولاد نیاز دارند توسط شرکت و گروه مهندسی و نزدیک به هزار نفر پرسنلی که در اختیار دارد، تهیه می‌شود. تقریبا ما در تمام کشور در حوزه صنعت، نما و ساختمانی حضور داریم.

وی افزود: در شرایط فعلی با توجه به رکود اقتصادی حدود ۸۰۰ نفر در مجموعه مشغول به کار هستند که این عدد تا ۱۵۰۰ نفر قابل ارتقا است.

عدم ثبات قیمتی اصلی‌ترین مشکل تولیدکنندگان سازه‌های فولادی

فتح اللهی درباره پروژه صادراتی این مجموعه گفت: ما به قطر و آلمان صادرات داشتیم. همچنین در کشور‌های اطراف نیز از طریق دوستان فعالیت‌هایی را انجام داده ایم.

وی همچنین درباره استاندارد‌های تولیدی نیز بیان کرد: مهم‌ترین مساله ما بحث کیفی است که در هر حوزه‌ای طبق استاندارد‌های تدوین شده کار را پیش برده و تحویل مشتریان بدهیم.

مدیرعامل شرکت Aran Sage با اشاره به مشکلات موجود در حوزه مواد اولیه، اظهار کرد: متاسفانه در این بخش مشکلاتی وجود دارد که بخشی از آن به دلیل عدم ثبات قیمت در مواد اولیه است که در قرارداد‌های جاری ما را دچار مشکل می‌کند. عدم ثبات در حوزه یاد شده، همیشه شرکت را دچار مشکل می‌کند.

وی ادامه داد: بخش عمده مواد اولیه را از بازرگانان و بخشی را هم از بورس کالا تهیه می‌کنیم.

فتح اللهی همچنین در ادامه افزود: انجمنی که در حوزه سازه‌های فولادی تشکیل شده است، مشغول جمع آوری دوستان و همکاران است تا یک صدا شده و مشکلات را به گوش مسوولان دولتی، کارفرمایان و تامین کنندگان ارجاع دهیم.

وی تصریح کرد: متاسفانه اکثر پروژه‌ها به دلیل مشکلات موجود در کشور اعم از چالش انرژی، عدم ثبات قیمت ها، نوسانات نرخ ارز با مشکل همراه هستند.

به گفته وی، عمدتا استاندارد‌ها در حال تدوین بوده تا کامل شوند، اما در مجموع استاندارد‌های بین المللی توسط کارفرمایان کنترل می‌شوند.

فتح اللهی با اشاره به بحرانی همچون زلزله بیان کرد: پیش از اجرا و ساخت، مساله مهندسی مطرح است که با توجه به منطقه اجرایی پروژه، طراحی انجام شده و در اختیار ما قرار می‌گیرد.

گفتگو از علیرضا جعفری نژاد

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده