تاریخ: ۰۴ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۱:۰۴
بازدید: ۸۳۱
کد خبر: ۲۸۵۵۸۲
سرویس خبر : آهن و فولاد
مدیرعامل گروه آراد در گفتگو با «می متالز»

تامین مالی اصلی‌ترین دغدغه تولیدکنندگان

می متالز - مدیرعامل گروه آراد معتقد است که امروز تولیدکنندگان با چالش تامین مالی از سوی کارفرماها مواجه هستند.

به گزارش می‌متالز، احمد کرمی راد مدیرعامل گروه آراد و عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سازه‌های فولادی در گفتگو با خبرنگار «می متالز» با اشاره به همایش سازه‌های فولادی، بیان کرد: با توجه به آنکه در دو سال اخیر به دلیل کرونا شاهد تعطیلی این کنفرانس بودیم و همین طور رشدی که در صنعت فولاد اتفاق افتاده، به اعتقاد بنده یازدهمین دوره از این کنفرانس قابل مقایسه با دوره‌های گذشته نیست و استقبال خوبی از آن صورت گرفته است.

تامین مالی اصلی‌ترین دغدغه تولیدکنندگان

وی با اشاره به مهم‌ترین نکاتی که در این همایش مطرح شده است، گفت: سعی بر آن بود تا مزیت‌های سازه‌های فولادی و امکانی که در کشور‌های منطقه داریم را در این همایش پررنگ کنیم. در واقع این موضوع را هم از نظر علمی و هم صنعتی تبلیغ کنیم، زیرا کشور ما ایران در منطقه رتبه یک تولید فولاد و سازه‌های فولادی را در اختیار دارد. با توجه به سیاست‌های دولت پیشنهاد ما این است که از این مزیت در انبوه سازی‌ها و مباحث ۱۱ استفاده کنیم تا رویکرد خوبی را در سرعت و کیفیت مسکن در کشور شاهد باشیم و ساختمان‌هایی را با عمر ۱۰۰ سال احداث کنیم.

کرمی راد درباره موضوع استاندارد نیز اظهار کرد: در حال حاضر طبق قوانین مصوب ما در انجمن تولیدکنندگان سازه‌های فولادی کمیته و کمیسیون استاندارد را داریم که وظیفه تدوین و بازنگری آیین نامه‌ها را بر عهده دارد. در کنار آن سازمان استاندارد است که استاندارد ۳۸ و ۳۴ را گواهی می‌کند. همچنین سازمان نظام مهندسی و شهرداری نیز بر این موضوع نظارت دارد. ارگان‌ها و برخی وزارتخانه‌های همچون وزارت نفت نیز دستگاه‌های نظارتی دارند تا مباحث کیفی رعایت شود.

تامین مالی اصلی‌ترین دغدغه تولیدکنندگان

کرمی راد درباره شرکت خود نیز گفت: مجموعه گروه آراد، مجموعه‌ای است که رتبه یک ابنیه و تاسیسات را دارد. در پروژه‌های ساختمانی بسیاری در کشور فعالیت داشته و چندین نیروگاه و کارخانه سیمان ساخته است. همچنین راه‌ها و ساختمان‌های بلندمرتبه زیادی را ساخته است. از سوی دیگر شرکت بلو اوشن (اقیانوس آبی) را داریم که رنگ‌های صنعتی تولید می‌کند. همچنین کارخانه‌ای در حال احداث داریم که قرار است الکترود و سیم‌های جوشکاری co۲ را تولید کند. این مجموعه ۸۰۰ نفر پرسنل مستقیم در اختیار دارد. ما از فاز‌های ۹-۱۰ پارس جنوبی تا فاز ۲۴ معمولا فعالیت گسترده‌ای داشته ایم، همچنین در نیروگاه قشم، نیروگاه هنگام و نیروگاه خرم آباد، برج‌های بلندمرتبه منطقه ۲۲ تهران، پالایشگاه آبادان و بیش از ۱۰۰ پروژه صنعتی دیگر حضور داشته ایم.

وی با اشاره به تامین مواد اولیه گفت: به هر حال تامین مواد اولیه یکی از چالش‌های موجود است و با توجه به عدم ثبات نرخ ارز مشکلاتی را داریم. اما چون عمده مواد اولیه در داخل تولید می‌شود از این چالش عبور کرده ایم و مشکلی در خط تولید نداریم.

کرمی راد همچنین با اشاره به این موضوع که کارفرما باید چه پارامتر‌هایی داشته باشد گفت: در حال حاضر با توجه به ارتباطات کارفرما‌ها مشکل چندانی با شرکت‌های بنام و برند ندارند، در واقع به دلیل مشکلات مالی و تامین مالی ما بیشتر با کارفرما‌ها مشکل داریم.

وی همچنین درباره صادرات افزود: ما تنها زمانی می‌توانیم صاردات داشته باشیم که تحریم‌ها لغو شده باشد.

گفتگو از علیرضا جعفری نژاد

عناوین برگزیده