تاریخ: ۱۸ فروردين ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۵:۲۶
بازدید: ۱۸۳
کد خبر: ۲۹۷۹۱۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
پرنیان خبر داد:

اجرای یک درصد فروش معادن برای جبران خسارت ناشی از فعالیت‌های معدنی در آذربایجان شرقی

‌می‌متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: برای اولین بار یک درصد فروش معادن برای جبران خسارت ناشی از فعالیت‌های معدنی در استان اجرا شد.

به گزارش می‌متالز، صابر پرنیان رییس سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی در گفتگو با خبرنگاران گفت: در حال حاضر دو هزار و ۷۷۰ طرح در دست اجرا در استان وجود دارد که براساس شعار امسال، بهره برداری از ۵۰۰ واحد صنعتی جدید و ۴۰۰ واحد توسعه‌ای و تدوین ۳۰ مگاپروژه جدید برای استان تعریف شده است.

درج اطلاعات تمام معادن در سامانه جامع تجارت

وی در ادامه این دیدار با ارایه گزارشی از عملکرد سازمان صمت در سال گذشته ادامه داد: سال گذشته در بخش معدن اقدامات بزرگی انجام شد به طوری که در حال حاضر اطلاعات تمام معادن استان در سامانه جامع تجارت ثبت شده است.

پرنیان در ادامه گفت: با وصول دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان حقوق دولتی معادن، میزان وصول از این محل در آذربایجان شرقی نسبت به سال قبل دو و نیم برابر رشد یافت و ۱۰۰ میلیارد تومان نیز بیش از میزان پیش بینی شده بود که در این زمینه رتبه نخست کشور را کسب کردیم.

تعیین تکلیف معادن راکد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی افزود: برای اولین بار یک درصد فروش معادن برای جبران خسارت ناشی از فعالیت‌های معدنی در استان اجرا شد.

پرنیان با اشاره به افزایش نظارت بر معادن گفت: تقریبا تمام معادن استان تعیین تکلیف شده و وضعیت معادن شفاف سازی شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با بیان این که در شش ماه نخست امسال تحول ویژه‌ای در بخش معدن ایجاد خواهیم کرد، گفت: جلسات معادن در شهرستان‌ها هر هفته به صورت مستمر برگزار می‌شود.

پرنیان اصناف را ویترین اقتصاد کشور توصیف کرد و گفت: ۹۰ درصد شکایات مردمی در سامانه ۱۲۴ از اقلامی مانند نان و میوه و ۱۰ درصد باقی مانده از سایر کالا‌ها است که در این زمینه قانونگذار این موارد را در حوزه سازمان جهاد کشاورزی تعریف کرده است.

الزام ثبت اطلاعات تمام کالا‌ها و خدمات در سامانه جامع تجارت از ابتدای امسال

وی با اشاره به تشکیل ۵۰ تیم بازرسی با همکاری اتاق اصناف در ایام قبل از عید نوروز گفت: از ابتدای امسال مقرر شده است تمام کالا‌ها و خدمات در سامانه جامع تجارت ثبت شود که در این صورت نظارت به صورت سیستماتیک انجام خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: در حوزه تجارت خارجی به منظور توسعه مبادلات تجاری با کشور‌های هدف تحول اساسی در روند فعالیت میز‌های تجاری ایجاد کرده ایم.

دستیابی به اهداف مشترک مستلزم اشتراک عمل و حرکت جمعی است.

منبع: آژانس خبری تحلیلی نصر

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده