تاریخ: ۲۰ فروردين ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۱۷
بازدید: ۱۵۳
کد خبر: ۲۹۸۰۸۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مدیرکل صمت استان زنجان خبر داد:

ملاک گران‌فروشی در بازرسی‌ها، فاکتور خرید است/ استخراج ۱۴ میلیون تن از معادن استان در سال

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان زنجان اعلام کرد که در بازرسی از فروشگاه‌های لوازم خانگی، ملاک عمل برای گران‌فروشی، بر اساس فاکتور خرید بوده و فروشندگان موظف هستند قیمت‌ها را بر اساس فاکتور خرید با احتساب سود قانونی درج کنند.

به گزارش می‌متالز، «مجید گلشنی» مدیرکل صمت استان زنجان، ضمن بیان مطلب، در جلسه بررسی مسائل و مشکلات فروشندگان لوازم خانگی اظهارکرد: در راستای تعیین قیمت اقلام، قیمت مصوب کارخانه طبق فاکتور خرید مد نظر است و تنها در صورتیکه قیمت‌های جدید به‌صورت رسمی و طبق فاکتور خرید اعلام شود، فروشندگان مجاز به تغییر قیمت‌ها هستند.

وی در ادامه تاکید کرد: در غیر این‌صورت بازرسان در صورت مشاهده افزایش قیمت‌ها بیش از حد مجاز طبق فاکتور خرید، با عنوان گران‌فروشی با آن برخورد خواهند کرد.

مدیرکل صمت استان زنجان با تاکید بر لزوم ثبت خرید و فروش لوازم خانگی در سامانه جامع تجارت یادآور شد: فروشندگان موظف هستند که تمامی معاملات خود را در سامانه جامع تجارت و موجودی خود را در سامانه جامع انبار‌ها ثبت کنند، در غیر اینصورت طی بازرسی‌ها با واحد مربوطه به‌عنوان قاچاق کالا یا احتکار برخورد خواهد شد.

وی تصریح کرد: همکاران اداره کل صمت در زمینه آموزش، اجرا و رفع مشکلات احتمالی درخصوص سامانه‌های مذکور همواره پای کار هستند، ضروری است واحد‌های تولیدی و صنفی در صورت مشاهده هرگونه مشکل موارد را جهت رفع و یا در صورت وجود مشکل در سیستم جهت هماهنگی با بازرسان اعلام کنند.

گلشنی با بیان اینکه در بازرسی‌ها در گام نخست برخورد جدی با واحد‌های صنفی فاقد جواز کسب بوده و صنوف ملزم هستند در صورت اتمام زمان جواز، در اسرع وقت نسبت به تمدید آن اقدام کنند، در خصوص عدم فروش لوازم خانگی توسط واحد‌های تولیدی گفت: در این خصوص مذاکراتی با واحد‌های تولیدی بزرگ صورت گرفته است که نتیجه آن طی روز‌های آتی اعلام می‌شود.

۱۴ میلیون تن استخراج سالیانه معادن استان زنجان

وی در ادامه با بیان اینکه میزان استخراج اسمی سالیانه معادن استان زنجان بالغ بر ۱۴ میلیون تن است، اظهار کرد: ۳۶۶ معدن فعال در سطح استان وجود دارد که از این تعداد ۱۳۵ معدن در شهرستان زنجان و ۶۲ معدن در ماهنشان واقع شده است.

مدیرکل صمت استان زنجان با بیان اینکه میزان سرمایه گذاری معادن استان بالغ بر ۴ هزار و ۵۲۷ میلیارد ریال است، افزود: استخراج سالیانه اسمی این معادن ۱۴ میلیون و ۱۸۶ هزار و ۴۰۲ تن است که سهم معادن شهرستان زنجان ۳ میلیون و ۶۲۵ هزار تن و معادن ماهنشان یک میلیون و ۶۶۸ هزار تن است.

وی با اشاره به اشتغال‌زایی ایجاد شده در معادن استان تصریح کرد: تاکنون ۲ هزار و ۹۲۱ نفر در معادن استان مشغول به کار هستند که ۸۶۴ نفر در معادن زنجان و یکهزار و ۲۰ نفر در معادن ماهنشان در حال اشتغال هستند.

گلشنی در خصوص پروانه‌های بهره‌برداری صادره معادن استان در سال گذشته گفت: ۸ پروانه بهره‌برداری معادن در سال ۱۴۰۱ صادر شده که زمینه اشتغال‌زایی ۳۳ نفر را فراهم کرده‌اند. همچنین سرمایه‌گذاری صورت گرفته برای این معادن بالغ بر ۱۴۷ میلیارد ریال است.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده